اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آغاز طرح کانون مدرسه ویژه ۸ میلیون دانش‌آموز از این ماه

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای طرح کانون مدرسه ویژه دبستانی‌ها از این ماه خبر داد.

آغاز طرح کانون مدرسه ویژه ۸ میلیون دانش‌آموز از این ماه

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: طرح کانون مدرسه، یکی از کارهای بسیار ارزشمندی است که هم کانون و هم مدارس را فعال می‌کند. 

وی با بیان اینکه ۶۰ نوع فعالیت ادبی، فرهنگی و هنری در مراکز فرهنگی و هنری کانون عرضه می‌شود، ادامه داد: پیرامون یک هزار مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هر چند مدرسه ابتدایی است می‌توانند از برنامه‌های مراکز کانون بهره‌مند شوند. 

علامتی افزود: متناسب با سرفصل درسی دانش‌آموزان، این فعالیت‌ها انتخاب شده و با همراهی مربیان، دانش‌آموزان در قالب سفر تربیتی یک روزه به مراکز کانون می‌آیند و از کتاب‌های کانون و خدمات فرهنگی، ادبی و هنری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراکز کانون، مراکز سیار عشایری و روستایی هستند که به مدارس می‌روند و ارائه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: تفاهم‌نامه این طرح به امضای ۴ معاون وزیر آموزش و پرورش شامل معاونت پرورشی، معاونت آموزش ابتدایی، معاونت پژوهش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده است و ان‌شاءالله بلافاصله پس امتحانات نیم فصل اول، اجرا می‌شود. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه بهترین خدمات کتاب و کتابخوانی است، افزود: پیرامون موضوع کتاب و کتابخوانی، ۶۰ نوع فعالیت از جمله قصه‌گویی، طراحی خطاطی، نقاشی، ایده‌پردازی و نمایشنامه خوانی ارائه می‌شود. یعنی فعالیت‌هایی که بتواند در قالب توانمندسازی و پرورش فکر و ذوق دانش‌‌آموز کمک کند تا بتواند هم درس خود را خوب یاد بگیرد و در عین حال در فعالیت‌های غیررسمی، استعداد دانش‌‌آموز شکوفا شود و پرورش یابد. 

وی با بیان اینکه پایه طرح کانون مدرسه در ساعات غیردرسی مدرسه است، گفت: با هماهنگی که انجام شده است و رضایت اولیا و هماهنگی مدرسه، در ساعت آموزشی هم امکانش خواهد بود. در ضمن این طرح برای فعالیت‌های عمومی رایگان است و هزینه‌اش توسط معاونت پرورشی و کانون فرهنگی و تربیتی کودکان و نوجوانان تأمین شده است. برای فعالیت‌های تخصصی هزینه اندکی است که در مراحل بعدی در صورت تمایل می‌توانند استفاده کنند. 

علامتی با بیان اینکه حدود ۸ میلیون دانش‌آموز در فاز اول تحت پوشش طرح کانون مدرسه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در فاز اول، مدارس ابتدایی را در نظر گرفتیم و در مراحل بعدی مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم هم در بر خواهد گرفت و شامل شهری و روستایی هم می‌شود؛ همچنین طرح کانون مدرسه از از اوایل بهمن شروع شده و تا پایان خرداد ادامه دارد و ادامه آن در تابستان است و در صورتی که بتوانیم مرحله اول را به خوبی انجام دهیم، از سال تحصیلی آینده متوسطه اول را تحت پوشش قرار می‌دهیم.  

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های دهه فجر گفت: مسؤولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با کانون و همراهی حدود ۱۰ دستگاه و نهاد مردمی و اجرایی است. اولین کار ما شروع طرح کانون مدرسه است که یک فضای شاداب و بانشاط را به مدارس می‌آورد. همچنین تماشاخانه‌های سیار داریم که در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور می‌یابند و برنامه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند. 

وی تصریح کرد: اهدای کتاب به مدارس و کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌هاست. برنامه‌های مختلفی در دل مراکز فرهنگی و هنری کانون برای کودکان و نوجوانان با همراهی مربیان و اجرا و میزبانی کودکان و نوجوانان خواهیم داشت. 

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول