اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آمار طلاق در البرز ۲۱ درصد کاهش یافت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه آمار طلاق در البرز ۲۱ درصد کاهش یافته است، گفت: شاهد کاهش ۱۳ درصدی طلاق توافقی، کاهش ۲۶ درصدی طلاق به درخواست زوجه، کاهش ۱۷ درصدی صدور گواهی عدم سازش به درخواست زوجه هستیم.

آمار طلاق در البرز ۲۱ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، در سومین نشست شورای پیش‌گیری از وقوع جرم استان البرز، که در سالن جلسات دادگستری با حضور مسؤولان استانی و ملی برگزار شد، ضمن گزارش عملکرد استان در حوزه‌های مختلف پیشگیری به تشریح جزئیات ۱۰ اتهام اول استان پرداخت و گفت: بررسی ۹ ماهه سال جاری نشان می دهد که مجموعا در ۱۰ اتهام اول استان کاهش پنج درصدی را در مقایسه با سال قبل شاهد هستیم.

فرید نجف‌نیا اضافه کرد: اتهام اول کشوری و به تبع آن استان البرز «سرقت مستوجب تعزیر» است که آمار ۹ ماهه بیانگر آن است که رتبه استان در بین سایر استان های کشور از نظر نرخ وروی ماهیانه در جایگاه ۲۴ قرار دارد و در حالی که میزان وقوع سرقت مستوجب تعزیر در کشور رشد ۷ درصدی را ثبت کرده است در استان البرز با اقدامات انجام شده شاهد کاهش ۱۲ درصدی هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز دومین اتهام استان را «توهین به اشخاص عادی» بیان کرد و یادآور شد: رتبه استان البرز در این اتهام در بین سایر استان‌های کشور از نظر ورودی ماهیانه ۲۱ است و در حالی که در کشور شاهد رشد ۱۰ درصدی بودیم ولی خوشبختانه در استان البرز کاهش یک درصدی ثبت شده است.

کاهش ۷ درصدی ضرب و جرح عمدی

وی در ادامه «ضرب و جرح عمدی» را سومین اتهام استان برشمرد و افزود: رتبه استان البرز از نرخ ورودی ماهیانه در بین سایر استان های کشور، ۲۴ است و خوشبختانه با اقدامات انجام شده در حالی که شاهد رشد ۶ درصدی در کشور هستیم آمار این اتهام در استان البرز کاهش ۷ درصدی را نشان می دهد.

کاهش ۲۱ درصدی طلاق در استان البرز

بخش دیگری از گزارش فرید نجف نیا به تبیین عملکرد دادگستری کل استان البرز در حوزه طلاق اختصاص داشت که بر اساس آمار ارائه شده کاهش محسوسی را نشان می‌دهد که وی در این باره، گفت: با اقدامات انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز شاهد کاهش ۱۳ درصدی طلاق توافقی، کاهش ۲۶ درصدی طلاق به درخواست زوجه، کاهش ۱۷ درصدی صدور گواهی عدم سازش به درخواست زوجه هستیم و در مجموع عملکرد ۹ ماهه بیانگر آن است که خوشبختانه کاهش ۲۱ درصدی در پرونده‌های طلاق به نسبت سال قبل هستیم.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز یکی از دغدغه‌های استان در حوزه ورودی پرونده را در حوزه جرایم مرتبط با رانندگی برشمرد و متذکر شد: در اتهام «ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی» رتبه استان البرز در بین سایر استان‌ها در نرخ ورودی ماهیانه ۲۰ است و در حالی که در کل کشور شاهد کاهش ۱۵ درصدی وقوع جرم در این حوزه بوده‌ایم اما در استان البرز رشد یک درصدی را داشته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: در اتهام «رانندگی بدون پروانه» رتبه استان البرز بین سایر استان ها در نرخ ورودی ماهیانه ۶ است و در حالی که در کشور رشد ۷ درصدی ورودی این قبیل پرونده‌ها را داشته ایم این رشد در استان البرز ۶ بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز به منظور کاهش وقوع جرایم مختلف مرتبط با رانندگی، از چندین برنامه مشترک با نیروی انتظامی و وزارت راه در این زمینه پرده برداشت و ابراز امیدواری کرد با برداشتن گام های عملی در مسیر مصوبات این جلسه شاهد کاهش آمار تلفات و صدمات جاده ای و داخل شهری در استان البرز باشیم.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول