اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ازبکستان و سازمان کشورهای ترک‌زبان بر توسعه روابط

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان در شهر «تاشکند» با دبیر کل سازمان کشورهای ترک‌زبان دیدار و بر افزایش همکاری در این سازمان تأکید کرد.

تأکید مقامات ازبکستان و سازمان کشورهای ترک‌زبان بر توسعه روابط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار سعیداف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان در شهر «تاشکند» با «قوبانچ بیک عمرعلی اف» دبیر کل سازمان کشورهای ترک‌زبان که برای حضور در نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی به عنوان ناظر وارد این کشور شد، دیدار و گفت‌وگو کردند.

طرفین با رضایتمندی بر سیر مثبت توسعه روابط متقابل بین ازبکستان و سازمان کشورهای ترک‌زبان در زمینه های مختلف تاکید کردند. همچنین روند اجرای تصمیمات راهبردی تصویب شده در چارچوب نشست این سازمان در شهر «سمرقند» مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، مسایل توسعه روابط تجاری و اقتصادی، بهره برداری از پتانسیل حمل‌ونقل و ترانزیتی منطقه سازمان کشورهای ترک، اجرای پروژه های مشترک در زمینه های فناوری‌های اطلاع رسانی، اقتصاد دیجیتال و سبز، همکاری های متقابل در حوزه های گردشگری، آموزشی و فرهنگی بررسی شد.

عمرعلی اف آمادگی دبیرخانه سازمان برای مشارکت فعال در اجرای اهداف و وظایف ریاست ازبکستان در سازمان کشورهای ترک را اعلام کرد.

در این دیدار همچنین مسائل روز دستور کار منطقه‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کشورهای آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان اعضای دائمی کشورهای ترک زبان هستند، مجارستان و ترکمنستان مقام ناظر در این سازمان را دارند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول