اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای سند تحول بنیادین نیازمند تحول در مدیران آموزش و پرورش است

با عیان شده خلأ برنامه‌ریزی تربیتی در آموزش و پرورش انتظار می‌رفت با انتصاب مدیران متعهد سند تحول آموزش و پرورش بدون اتلاف وقت اجرایی شود اما همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و اتفاق درخوری رخ نداده است.

اجرای سند تحول بنیادین نیازمند تحول در مدیران آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در شرایطی که بسیاری بزرگترین چالش کشور را مسائل اقتصادی می دانند و معیشت مردم و اشتغال را مهمترین کارویژه حاکمیت بر می شمارند، اتفاقات اخیر کشور خلا برنامه ریزی صحیح فرهنگی و تربیتی را بیش از پیش عیان نمود و نشان داد که بی توجهی به این حوزه می تواند باعث فروپاشی اجتماعی و حتی به مخاطره انداختن هویت ملی شود.

مقابله با تبلیغات گسترده و هجمه رسانه ای بی سابقه که به دنبال القاء ناکارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی و اعتبارزدایی از تریبون های رسمی کشور و ناامیدی ملت خاصه نوجوانان و جوانان است جز با تبیین موثر و کار تربیتی و فرهنگی روزآمد و کارآمد امکان پذیر نیست و این مهم توجه صاحبنظران و مسئولین کشور را بیش از هر زمان به مدارس و دستگاه مهم آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه مولد کشور جلب نمود.

باید قبول کرد که تربیتی که ۱۲ سال در کف مدرسه انجام نشود در ۱۲ دقیقه کف خیابان هرگز نخواهد شد و به راستی جبران این ظرفیت مغفول مانده و فرصت های سوخت شده دشوار خواهد بود.

وقتی یکی از مباحث مهم مسئولین نهادهای بین المللی و مورد مناقشه با جمهوری اسلامی سند ۲۰۳۰ است بیش از هر زمانی اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای آن مشخص می شود که متاسفانه در دولت های یازدهم و دوازدهم عزمی برای اجرای آن دیده نشد.

با استقرار دولت سیزدهم انتظار آواربرداری و سرعت بخشی به احیا فضاهای حیاتی کشور از جمله حوزه تعلیم و تربیت بیش از این بود و انتخاب مدیران مومن به گفتمان انقلاب و معتقد به شعارهای دولت و دارای روحیه جهادی و با انگیزه از بدیهیات و پیش نیاز تحول و تحقق شعارهای دولت است.

امروز شاهدیم که در آموزش و پرورش فارس با استعداد قریب به شصت هزار نیرو پس از گذشت بیش از یکسال از عمر دولت چندین ماه است که بزرگترین ناحیه استان با سرپرست اداره می شود و کمترین تغییر و تحول در مدیران میانی استان و مناطق صورت گرفته و به دنبال آن درب مدارس همچنان بر همان پاشنه می چرخد و با تغییر چند اسم رسم ها عوض نخواهد شد.

این در حالی است که آموزش و پرورش از وجود نیروهای مومن، باانگیزه و خلاق و کاردان غنی است و نه تنها استعداد رفع نیازهای مدیریتی خود را دارد که از دیرباز دیگر دستگاه‌ها از نیروهای خدوم و توانمند آموزش و پرورش بهره برده و می برند.

از مدیریت آموزش و پرورش فارس انتظار می رفت با انتصاب مدیران تحول گرا، با انگیزه و معتقد به محکمات انقلاب در همه سطوح و بدون اتلاف وقت زمینه اجرای سند تحول بنیادین را در عمل فراهم نموده و این ظرفیت کم نظیر را از شعارزدگی و کارهای نمایشی و سطحی رها سازد،  بدیهی است این مهم قابل تعمیم به تمام مدیران آموزش و پرورش نیست.

بی شک مدیریت آموزش و پرورش فارس اگر روابط مختلف بر معیارهای انتخاب مدیرانش سایه اندازد و با عملکرد خود شائبه وجود مدیریت در سایه برای آموزش و پرورش فارس را از خود دور نسازد علاوه بر دلسردی دلسوزان و دغدغه مندان این نهاد مقدس که با آمدن دولت مردمی آیت اله رییسی دلگرم شده اند موجب خسران و فرصت سوزیهای غیر قابل جبران خواهد شد.

امید است که در فرصت باقیمانده نسبت به چابک سازی این مجموعه ارزشمند و سرعت بخشی به برنامه های تحولی مبتنی بر اسناد بالادستی اقدام و با اعتماد به جوانان انقلابی خلاق و با انگیزه زمینه تربیت نسلی فرهیخته، مومن و کارآمد فراهم شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول