اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ظرفیت دشت قزوین در حوزه های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد

استاندار قزوین گفت: ظرفیت دشت قزوین در حوزه های اقتصادی باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد چراکه دشت قزوین در تولید غذا و درآمد اثر گذار است و باید این اثرگذاری روز به روز افزایش پیدا کند.

ظرفیت دشت قزوین در حوزه های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین اظهار داشت: در چند ماه گذشته عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات که بخشی از آنها منشأ ملی داشت و برخی هم تکالیف استانی بود، جبران شده است و شرایط استان در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت نسبت به قبل مطلوب تر شده است.

وی افزود: مقیاس سنجش استان در حوزه پرداخت و نوع تسهیلات باید براساس ظرفیت و اندازه اقتصادی استان صورت گیرد، چراکه استان قزوین جزو استان های مطرح کشور در زمینه ظرفیت های اقتصادی می باشد و باید در عملکرد هم در همین مقیاس حرکت کنیم.

اعلایی گفت: کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین فقط وظیفه پیگیری تسهیلات را ندارد و دستگاه های اجرایی باید علاوه بر پرداختن به موضوع تسهیلات بر فعالیت های اقتصادی اثرگذار هم تمرکز کنند. 

استاندار اضافه کرد: تسهیلات بانکی اهرم توسعه است و با ریل گذاری اقتصادی تفاوت دارد و دستگاه های اجرایی در حوزه ریل گذاری اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی داشته‌ باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ظرفیت دشت قزوین در حوزه های اقتصادی باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد چراکه دشت قزوین در تولید غذا و درآمد اثر گذار است و باید این اثرگذاری روز به روز افزایش پیدا کند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات با رویه فعلی یک اقدام معمولی و تا حدود زیادی غیرموثر در پیشرفت اقتصادی به حساب می آید و باید تسهیلات را به صورت موثرتر پرداخت کنیم. 

اعلایی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار هم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فعالین اقتصادی برخی از کشورهای همسایه آماده سرمایه گذاری در استان هستند و باید با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری توان نمایندگی وزارت خارجه، این سرمایه گذاران را به نحو احسن در استان جذب کرد.

استاندار اضافه کرد: استان قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی در رتبه های بالایی کشور قرار دارد که نشانگر این است که ظرفیت پذیرش بالایی در استان وجود دارد، موضوعی که باید با تلاش و پیگیری مسئولان روز به روز ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بانک هایی که در پرداخت تسهیلات پایین تر از میانگین کشوری هستند در پرداخت تسهیلات هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند و آمار خود را به سطح مورد انتظار برسانند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول