اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش‌های اخیر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در پی بارش‌های اخیر سازه‌های آبخیزداری، بندهای خاکی و سنگی - ملاتی احداث شده در سطح شهرستان سیرجان و توابع بخش پاریز به‌طور کامل آبگیری شده است.

آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مهران میرشاهی امروز با اشاره به آبگیری سدها و بندهای خاکی بر اثر بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: آبگیری این سازه‌ها تاثیر مستقیمی در کنترل سیل حوزه و خطرات ناشی از آن، حفاظ منابع پایه آب و خاک، بهره‌وری از سیلاب در جهت تقویت سفره‌های زیرزمینی تقویت منابع آب و سازگاری با اثرات خشکسالی را به همراه داشته است.

 وی افزود: آبخیزداری یعنی تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول و بهره‌گیری از مجموعه‌ای گسترده از دانش و تجربه است که با یافتن راه‌های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب‌های مخرب به‌دست می‌آید و نویدبخش سالی خوب برای مراتع و کشاورزان خواهد بود.

 میرشاهی تصریح کرد: بهره‌برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و کشاورزی حوزه‌های آبخیز، تقویت پوشش گیاهی و کاهش زیان‌های سیل‌های ویرانگر و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول می‌تواند بهترین تعبیر از آبخیزداری باشد.

به گزارش فارس،  بیش از ۴۸۰ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری اعم از سازه‌های خشکه‌چین یا سد و بند خاکی و سیمانی برای جلوگیری از کنترل سیلاب و فرسایش خاک درمنابع طبیعی شهرستان سیرجان احداث شده که علاوه بر تأثیری که بر روی تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی دارند از بروز سیلاب و خسارات به روستاییان نیز جلوگیری می‌کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول