اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توزیع ۸۰ تن گوشت منجمد تا ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ تن گوشت منجمد با قیمت طرح تنظیم بازار توسط پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و قشر آسیب‌پذیر از ابتدای بهمن‌ماه در استان آغاز شد و تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

توزیع ۸۰ تن گوشت منجمد تا ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر گفت: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، قیمت نهاده‌های دامی مانند (جو، ذرت و سویا) بعضاً تا ۵ برابر نهاده وارداتی افزایش یافته و همچنین تاثیر خشکسالی در تولید علوفه داخلی منجر به افزایش قیمت تمام شده گوشت برای دامداران در سال جاری شد، لذا پس از اجرای طرح شاهد افزایش قیمت گوشت سفید بودیم اما به علت بالا بودن عرضه گوشت قرمز، قیمت گوشت قرمز تغییر خاصی نداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: اما در ماه‌های اخیر به علت افزایش تقاضا نسبت به عرضه و همچنین با توجه به اینکه در اواخر دوره آبستنی دام‌ها و همچنین فصل زاد و ولد آن‌ها هستیم عمدتاً عرضه کاهش پیدا می‌کند و لذا شاهد افزایش قیمت گوشت در یکی دو ماه اخیر در کشور بودیم.

وی ادامه داد: تعارض موجود در خصوص قیمت تمام شده دام برای دامدار بالاتر از بازار از سویی و پایین بودن توانایی مالی مصرف‌کننده از سوی دیگر را در ماه‌های پس از اجرای طرح شاهد بودیم و چنانچه تولید برای تولیدکننده و دامدار به‌صرفه نباشد تولید مستمر نخواهد بود.

برزگر بیان داشت: لذا در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان اقداماتی از قبیل توزیع بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به دامداران و مرغداران طی ۶ ماه گذشته به منظور تامین سرمایه در گردش و نقدینگی دامداران استان و کاهش قیمت تمام شده برای دامدار انجام داده است.

 وی افزود: همزمان با افزایش عرضه دام در تابستان دولت اقدام به خرید بخشی از دام مازاد روستاییان و عشایر از طریق پشتیبانی امور دام کرده و بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی در استان خریداری و ذخیره‌سازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان توضیح داد: طی ۲ ماه گذشته بیش از یک‌هزار تن انواع نهاده‌های دامی از محل مطالبات دامداران و همچنین پیگیری‌های انجام شده با قیمت قبل از اجرای طرح و یارانه‌دار توزیع شده و این روند به میزان ۲ هزار تن در دو ماه آینده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۸۰ تن گوشت منجمد با قیمت طرح تنظیم بازار توسط پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و قشر آسیب‌پذیر از ابتدای بهمن‌ماه در استان آغاز شده و تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

برزگر در پایان گفت: مطالبه دامداران خسارت‌دیده از خشکسالی در خصوص امهال تسهیلات از طریق سازمان بحران کشور در حال پیگیری است که نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول