اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از 90 درصد روستاهای کردستان به شبکه گاز وصل شده اند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان را یک هزار و 644 مورد اعلام کرد و گفت: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد یک هزار و 507 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

بیش از 90 درصد روستاهای کردستان به شبکه گاز وصل شده اند

احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج گازرسانی به روستاها را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است و عملکرد شرکت گاز استان کردستان را در گسترش زیرساخت‌های تامین انرژی برای ساکنان روستا را عالی و فراتر از حد انتظار توصیف کرد.

وی تصریح کرد: خدمت به محرومان به ویژه روستائیان از اهداف اصلی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بوده و گازرسانی به نقاط صفر مرزی در شهرستان‌های بانه و مریوان نشانگر این تلاش و همت است.

فعله‌گری بیان داشت: افزایش رضایت مردم از عملکرد مطلوب شرکت گاز در تامین مستمر گاز طبیعی و توسعه آن بیانگر موضوع فوق است و با عزم راسخ و توانی که در این شرکت قابل مشاهده است، امیدواریم با استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی و همدلی مسئولین شاهد بهره‌مندی تمامی روستاهای باقی مانده و واجد شرایط از این نعمت خدادادی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اذعان کرد: اهمیت گاز طبیعی به عنوان محور توسعه پایدار، به عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توانمندسازی روستاها با تکیه بر پتاسیل محلی به خصوص در بخش کشاورزی و معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند در رشد و توسعه روستاها مثمرثمر باشد.

وی در ادامه تعداد روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان را یک هزار و 644 مورد اعلام کرد و گفت: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد یک هزار و 507 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

به گفته فعله‌گری، عملیات گازرسانی در 137روستای استان فعال است که تمامی روستاهای در دست اجرا تا دهه مبارک فجر سال جاری و هفته دولت سال آینده از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد.

وی اشاره‌ای هم به کوخ‌های شهرستان بانه کرد و اظهار داشت: در  شهرستان بانه چند مجموعه مسکونی 5 الی 10 خانوار بنام کوخ وجود دارد که در تقسیمات کشوری جز روستا محسوب نمی‌شود ولی شرکت گاز استان کردستان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و عدالت اجتماعی نسبت به گازرسانی به این مناطق مسکونی هم اقدام و تاکنون 45 مورد را گازدار و برای 60 مورد دیگر هم برنامه‌ریزی کرده که به زودی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد. 

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول