اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جذب ١٠٠ درصدی تسهیلات بازسازی ناوگان حمل و نقل مسافر در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سهم اعتبار بازسازی ناوگان مسافربری موضوع تسهیلات تبصره 18 استان 214 میلیارد ریال بوده، که تمام این اعتبار به صورت 100 درصدی جذب شده است.

جذب ١٠٠ درصدی تسهیلات بازسازی ناوگان حمل و نقل مسافر در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی شیروانی اظهار داشت: متوسط عمر ناوگان مسافربری استان در بخش اتوبوس ٩ سال، مینی بوس ٣۵ سال و سواری کرایه ١٣ سال است و متوسط عمر ناوگان در سطح کشور دربخش اتوبوس ١٣ سال، مینی بوس ٢٧ سال و سواری کرایه ١٢ سال است. 

وی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی موقعیت استان مناسب و رتبه سوم کشور را داریم در ، بخش سواری کرایه عمر ناوگان استانی با کشوری اختلافی چشمگیری ندارد. در بخش مینی بوس رانی و سواری کرایه باید برای نوسازی ناوگان مذکور چاره اندیشی و تسهیلات مناسبی به مالکین اختصاص داده شود. همچنین میانگین عمر ناوگان باری استان ١٨ سال و میانگین عمر ناوگان باری کشوری ١٩.٩١ است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ١٨ اشاره کرد و افزود: سهم اعتبار بازسازی ناوگان مسافربری موضوع تسهیلات تبصره ١٨ استان لرستان ٢١۴ میلیارد ریال بوده است،که تمام اعتبار موصوف به صورت صد درصدی جذب شده است و در اختیار مالکان ناوگان قرار گرفته و اقدام به بازسازی ناوگان نموده‌اند.

شیروانی اضافه کرد: به ٨٨ دستگاه شامل ١٣ دستگاه اتوبوس و ٧۵ دستگاه مینی بوس، وام بازسازی پرداخت گردیده است و پیش بینی می شود تمام اعتبار ابلاغی سهم بازسازی ناوگان مسافری به مالکان پرداخت شده و در صورت تخصیص مجدد مابقی ناوگان که نیاز به بازسازی دارند اقدام می‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان لرستان، به عواملی اصلی فرسودگی ناوگان استان اشاره کرد و افزود: به غیر از گذر سال، حمل بار بیشتر از حد مجاز (اضافه تناژ)، موقعیت توپوگرافی استان و صعب العبور بودن مسیرهای مواصلاتی و همچنین وجود گردنه‌های متعدد در سطح استان و همچنین قطعات یدکی تقلبی از مهمترین عواملی هستند که باعث گردیده ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش بار و مسافربری مستهلک و فرسوده شده‌اند.

شیروانی تصریح کرد: همین عوامل در کنار افزایش قیمت قطعات یدکی، عدم وجود تسهیلات مناسب با نرخ بهره پایین برای بازسازی و نوسازی ناوگان، شیوع بیماری کرونا در سال های اخیر و فعالیت غیر مجاز مسافربرهای شخصی در حمل و نقل برون شهری مسافر باعث کاهش میزان سطح درآمدی شرکت های حمل و نقل، رانندگان و مالکین ناوگان گردیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول