اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وجود بیش از 1800 هکتار بافت ناکارآمد در چهارمحال و بختیاری

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک‌هزار و 826 هکتار بافت ناکارآمد از نوع فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تاریخی در استان وجود دارد.

وجود بیش از 1800 هکتار بافت ناکارآمد در چهارمحال و بختیاری

کامران رهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیش از یک‌هزار و ۸۲۶ هکتار بافت ناکارآمد از نوع فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تاریخی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیشترین میزان بافت فرسوده مربوط به شهرستان‌های شهرکرد و بروجن است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تعریف شده است، افزود: از محل اعطای سهمیه قیر رایگان در سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان تخصیص داده شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۲ متقاضی برای بهسازی و بازسازی ۴۳۲ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که کل اعتبارات دریافت شده ۱۴۸ میلیارد تومان است.

وی گفت: هم‌اکنون در راستای بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رهی افزود: همچنین شهرداری تخفیفات ویژه‌ای در صدور پروانه اعمال می‌کند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول