اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

وقتی شهید فاطمیون قدر نعمت سپاه و ایران در منطقه را می‌دانست

«سیدمالک» از رزمندگان لشکر فاطمیون و متولد ایران بود، وقتی برادرش از اوضاع سیاسی ایران گلایه می‌کرد به او گفت: یادت باشد اگر این نظام و سپاه نباشد، من و تو و‌ دین اسلام نابود می‌شویم. این را توی گوش‌ات فرو کن!

وقتی شهید فاطمیون قدر نعمت سپاه و ایران در منطقه را می‌دانست

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید سید محمدرضا علوی معروف به «سید مالک» از لشکر فاطمیون قبل از آخرین عملیاتش، یک ماه برای استراحت به مشهد آمده بود. فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ بود. همراه با برادرش سوار بر موتور بود و از جاده بهار رد می‌شدند. برادرش به خاطر وضعیتی که پیش آمده بود از دست رئیس جمهور ناراحت بود و گله می‌کرد.

در این لحظه به برادرش گفت: موتور را کنار بزن. وقتی او کنار جاده وقتی موتور را نگه داشت، سید محمدرضا گفت: داداش! این دفعه اول و آخرت باشد که گلایه می‌کنی. اگر این نظام و سپاه نباشد، اسرائیل همه ما را توی کوره می‌اندازد و آتش می‌زند. یادت باشد اگر این نظام و سپاه نباشد، من و تو و‌ دین اسلام نابود می‌شویم. این را توی گوش‌ات فرو کن! هیچ وقت پشت این کشور و نظام را خالی نکن. اگر این گونه نشود، اسرائیل به ما دست پیدا می‌کند و فنای من و تو را رقم می‌زند. این را یقین بدان، من سوریه را دیدم که این حرف را می‌زنم، الان شما در ناز و نعمت زندگی می‌کنید و از هیچی خبر ندارید. 


اولین نفر از سمت چپ شهید علوی

آرزویی که سید مالک برای بارگاه حضرت سکینه (س) داشت

سیدمالک در یکی از دوره‌های مرخصی‌اش که از سوریه برگشته بود، خیلی خوشحال بود. به مادرش گفت: ننه! توانستیم داعشی‌ها را از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دور کنیم. اما حضرت سکینه (س) خیلی غریب و تنها مانده است. اگر شهید نشدم، حتماً می‌روم برای حرم حضرت سکینه (س) گنبد می‌سازم.

گم شدن انگشتر اهدایی حاج قاسم در خط مقدم

در یکی از عملیات‌ها، سردار قاسم سلیمانی هنگام بازدید از خط مقدم در ساعت ۵ بامداد با ۲ تویوتا که پر از افرادش بود، دید که سیدمالک سرحال و قبراق، سر پستش حاضر است. نزدیک رفت و از او پرسید: اسمت چیه؟ گفت: سیدمالک هستم. حاج قاسم قبلاً‌ از رشادت‌های او شنیده بود. به خاطر همین، انگشترش را به سید هدیه داد. متأسفانه سیدمالک در یکی از عملیات‌ها و حین درگیری، انگشتر اهدایی حاج قاسم را گم کرد. او همیشه بابت گم شدن انگشتر خیلی غصه می‌خورد.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید سید محمدرضا علوی معروف به «سیدمالک» از نیروهای یگان اطلاعات تیپ امام رضا (ع) از لشکر فاطمیون در اول فروردین‌ماه سال ۱۳۷۵ در ایران به دنیا آمد و در نهم خردادماه سال ۱۳۹۶ در شرق سوریه در منطقه‌ای به نام ظاظا به شهادت رسید. این شهید در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت رضای مشهد، بلوک ۱۵، ردیف ۲۵، شماره ۸ آرمیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول