اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دفاع عملی آیت‌الله مصباح از دین و انقلاب کم‌نظیر بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برجستگی‌‌های علمی آیت‌الله مصباح گفت: ایشان در صحنه سیاسی نیز مبارزات عملی کم‌نظیری از دین و انقلاب داشتند.

دفاع عملی آیت‌الله مصباح از دین و انقلاب کم‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله مصباح و آئین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: ما علمای بزرگی در کشور داریم که از لحاظ اخلاقی و علمی ستودنی هستند که آیت‌الله مصباح جزو این بزرگان است.

وی تواضع آیت‌الله مصباح را مثال‌زدنی دانست و با بیان اینکه گاهی تواضع محصول هجرت است و خروج بیت نفس افزود: کسی که از خانه تاریک نفس خارج شد خروج بیت نفس دارد و تواضع آیت‌الله مصباح نیز به واسطه خودسازی بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ایشان ثابت کردند تواضع محاسبه‌گرانه نیست و نشان دادند کارشان برای خداست افزود: مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله مصباح بسیار برجسته بود و یکی از برجستگی‌های علمی ایشان نیز تصورات دقیق ایشان بود.

وی عنوان کرد: ایشان در عرصه‌های سیاسی موضع‌گیری می‌کردند و نسبت به صحبت‌های انحرافی در میدان علمی نیز مبارزاتی انجام می‌دادند.

شعبانی با اشاره به اینکه امروز روز برگزاری اختتامیه جشنواره ابوذر است و ابوذر کسی بود که فریادگر حقیقت بود  و محصولی تولید می‌کرد که برای خدا باشد و دنبال منافع شخصی نبود گفت: باید ابوذروار در مسائل اجتماعی و مقابله با انحرافات اجتماعی صحبت کرد و مطالبه‌گر برای عدالت بود.

وی با بیان اینکه نگاه جامع ابوذر در مبانی تفسیری قابل توجه است و امروز با توجه به این همه هیاهو و گرفتاری‌‌ها نیاز به بازگشت به قرآن راستین داریم تا در آرامش کار در راستای رضایت خداوند انجام گیرد افزود: گاهی برخی‌ از تبلیغ، تربیت و وظیفه‌ای که قرآن کریم برای روحانیت قائل است، غفلت می‌کنند.

امام جمعه همدان با تاکید به اینکه آیت‌الله مصباح جهاد تبیین و "طرح ولایت" را در زمانی‌هایی که نیاز بود، مطرح کردند و پیش بردند گفت: دانشگاه ما باید علوم تولید شده را در جامعه مخابره کند و حوزه علمیه نیز باید این امر را مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه سپاه مجموعه‌ای عظیم و اثرگذار است گفت: آرامش امروز غربی‌ها نیز مرهون شهیدسلیمانی‌هاست که امروز به واسطه مقابله سپاه و شهدا با داعش و ایجاد امنیت برای همه پشت میز می‌نشینند و حالا هم در اقدامی غیرانسانی و غیر قانونی برای سپاه حکم صادر می‌کنند!

استاندار همدان نیز از اندیشه‌های نو آیت‌الله مصباح و تربیت جوانان انقلابی توسط ایشان سخن گفت و اظهار کرد: طرح ولایت آیت‌الله مصباح بسیار اثرگذار بود و امروز جوانان گام دوم انقلاب با توجه به آن طرح تربیت یافته‌اند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه حرکت نابخردانه پارلمان اروپا مبنی بر قراردادن نام سپاه در لیست تروریستی را محکوم می‌کنیم عنوان کرد: اگر خرد عاقلانه‌ای در شورای اروپا باشد این مسیر را ادامه نمی‌دهند و نظر مشورتی را کنار می‌گذارد.

وی با بیان اینکه این موضوع یکپارچه توسط مردم ایران محکوم می‌شود‌ بیان کرد: سپاه در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور مقدم بوده و مدافع تمام ارزش‌ها و آرمان‌های ما بوده که مایه افتخار است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول