اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هواشناسی: سرما و وزش باد شدید در هرمزگان تا ۶ بهمن ادامه دارد

معاون هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تداوم فعالیت سامانه پرفشار سرد در مناطق شرقی،شمالی، مرکزی استان و همچنین در تنگه هرمز ، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی با احتمال گردو غبار پیش بینی می شود.

هواشناسی: سرما و وزش باد شدید در هرمزگان تا ۶ بهمن ادامه دارد

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان در جمعه 30 دی ماه 1401 اظهار کرد: طی امروز با تداوم فعالیت سامانه پرفشار سرد در مناطق شرقی، شمالی، مرکزی استان و همچنین در تنگه هرمز، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی با احتمال گردو غبار پیش بینی می شود. 

وی افزود: تداوم این شرایط جوی و دریایی به تناوب با شدت و ضعف تا روز پنجشنبه ششم بهمن ماه پیش بینی می شود.

به گفته عارفی، طی این مدت  آبهای تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد بود. بیشینه سرعت باد به ویژه در ساعات صبح تا ظهر به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 150 سانتیمتر خواهد رسید. لذا توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد. 

معاون هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: طی امروز در جزایر غربی استان با افزایش ابرناکی احتمال بارش پراکنده باران و افزایش لحظه ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

عارفی همچنین گفت: از لحاظ دمایی، ضمن ماندگاری هوای سرد بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات، کمینه دمای استان روند کاهشی خواهد داشت لذا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما صورت گیرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول