اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبر خوب| رها سازی 30 میلیون متر مکعب حقابه بختگان/ گلوی بزرگترین انجیرستان دیم جهان تازه می‌شود

با موافقت و دستور محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس 30 میلیون متر مکعب حقابه بختگان در مسیر این تالاب رها شد و با این رهاسازی گلوی بزرگترین انجیرستان دیم جهان تازه می شود.

خبر خوب| رها سازی 30 میلیون متر مکعب حقابه بختگان/ گلوی بزرگترین انجیرستان دیم جهان تازه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عطا پورشیرزاد در آئین رهاسازی حق آبه تالاب بختگان اظهار داشت: با توجه به اثرگذاری تالاب بختگان در منطقه، این امیدواری وجود دارد که پس از رسیدن آب به این تالاب بزرگترین انجیرستان دیم جهان از طراوت این آب بهره مند شود.

وی ادامه داد: رهاسازی حق آبه تالاب بختگان علاوه بر حفظ محیط زیست نقش ویژه ای در تعادل بخشی محیط زیستی نیز دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های همکار با اداره کل محیط زیست استان همکاری خوبی در موضوع رهاسازی آب دارند البته امیداست دستورات لازم برای افزایش همکاری در این بخش نیز صادر گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس عنوان کرد: رهاسازی آب نه تنها عاملی برای دستیابی مردم به این آب خواهد شد بلکه شاهد احیا و حمایت تالاب‌ها نیز خواهیم بود.

به گفته او، مردم به آگهی مناسبی در خصوص خطرات زیست محیطی دست‌یافته اند و همکاری خوبی نیز با محیط زیست در راستای حمایت از طرح‌های حمایتی و احیایی دارند.

پورشیرزاد تاکید کرد: بیش از ١۴ روز باید دریچه سد درودزن باز باشد تا ٣٠ میلیون متر مکعب حق آبه تالاب تأمین شود.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس نیز در ادامه گفت: رهاسازی آب نه تنها موضوعی زیست محیطی محسوب می‌شود، بلکه مطالبه مردمی است.

معاون استاندار فارس گفت: موضوع رهاسازی آب سد درودزن موضوعی زیست محیطی بوده و نقش ویژه‌ای در توازن بخشی محیط زیست دارد.

به گفته رضایی کوچی، شاید برخی مخالف رهاسازی آب برای احیای تالاب باشند، اما رهاسازی آب نقش ویژه‌ای در بهبود شرایط زیست محیطی داشته و می‌تواند عاملی برای بهبود وضعیت زیست محیطی در مناطق پایین دست باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: نباید فراموش کرد که احیا تالاب‌ها در جامعه از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند اثرگذاری بلند مدت بر مسائل زیست محیطی داشته باشد از این رو رهاسازی حق آبه تالاب‌ها می‌تواند این هدف را قابل دستیابی کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول