به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یوسف نوری عصر امروز در جمع فرهنگیان استان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به اهمیت اثر تربیتی و آموزشی برای این سازمان اظهار کرد: امروز مراکز آموزشی نسل چهارم و انسانهای نسل چهارم ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه آموزشمحوری منجر به سواد اسمی و پژوهش محوری به سواد مفهومی مربوط است، گفت: در بخش سوم آموزشها باید به سواد عملکردی رسید که به آن کارآفرینی میگویند و بخش چهارم نیز سواد اجتماعی است به این معنی که چهارداشته مذکور در راه اعتلای جامعه به کار گرفته شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تداوم چهار سواد مذکور استمرار است تا انسان به سعادت حقیقی برسد، تصریح کرد: معلمان افسران سپاه پیشرفت هستند و علیرغم همه نارساییها پای کار بوده و برای تربیت نیروی انسانی آینده کشور از هیچ تلاشی دریغ نکردند اما نظام استکبار تلاش مضاعف خود را به کار گرفت تا اهداف خود را در نظام آموزشی ایران به کار ببندند.
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و بالابردن عکس حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: در گذشته پراگماتیسم و لیبرالیسم و نئولیبرالیسم را پیش کشیدند تا رویکرد اقتصاد به همه امور پرداخته و محاسبات انسانی با محوریت اومانیست را وارد دیدگاههای تربیتی کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسؤولیت فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت گفت: روش تربیتی باید برای زمان آینده باشد، باید به افق اندیشید و آیندهپژوهی و آیندهنگاری را در دستور کار قرار داد.
نوری با تاکید بر اینکه فعالیت نظام تعلیم و تربیت باید اثر تربیتی داشته باشد، افزود: برای اجرای سند تحول بنیادین باید برنامه درسی با هدف، محتوا روش و ارزشیابی سازگار باشد.
وی با بیان اینکه فعالیتهایی در برخی زمینهها برای بیمه معلمان و رتبهبندی آغاز شده اما هنوز به اتمام نرسیده و کادر اداری، هنرستانیها، کادر خدماتی نیز در مراحل بعدی مورد توجه قرار میگیرند، گفت: در گذشته بودجه آموزش و پرورش کمتر از امروز بود و امسال افزایش خوبی داشته که نشان از رویکرد خوب دولت نسبت به آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساختار قبولی دانشگاه تربیت معلم بیان کرد: تعدیل کتب درسی یعنی معادل درسی تبدیل به برنامه درسی و اجرای برنامههای درسی مبتنی بر سند تحول و احیای امور تربیتی باید در دستور کار قرار گیرد.
پایان پیام/۸۴۰۰۸