اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار السودانی و بارزانی با محور امنیت مرزی عراق

نخست وزیر عراق میزبان رئیس منطقه کردستان بود. طرفین در این دیدار، همکاری مشترک در بخش قوانین مربوط به نفت، گاز، قانون بودجه دولت فدرال و تلاش برای تأمین امنیت مرزهای عراق را بررسی کرد.

دیدار السودانی و بارزانی با محور امنیت مرزی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد السودانی نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز شنبه میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق بود.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، در این دیدار، مهمترین موضوعات و مسائل در سطح ملی و راههای تقویت همکاری و هماهنگی بین دولت فدرال و کردستان بررسی شد.

در این دیدار همچنین طرفین، مسیر همکاری مشترک در بخش قوانین مربوط به نفت، گاز، قانون بودجه دولت فدرال و تلاشها برای تأمین امنیت مرزهای عراق را بررسی کرد.

در همین ارتباط، بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص بررسی مسائل مرزی، سوم دی ماه گذشته به دیدار نخست وزیر این کشور رفت.

در این دیدار، وضعیت سیاستهای کلی، تلاشهای دولت عراق، اهمیت نقش خدماتی مؤسسات اجرایی در سطح استانهای کردستان عراق و سایر استانهای این کشور بررسی شد.

 در این دیدار، چندین پرونده در سطح همکاری ملی بین دولت فدرال و منطقه کردستان از جمله ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن بر اساس تصمیمات شورای امنیت ملی عراق بررسی شد. 

در همین ارتباط، تحسین الخفاجی سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق ۲۲ آذر ماه گفت که باید مرزهای منطقه کردستان به سرعت کنترل شود. وی گفت که درخواست منطقه کردستان از عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق مبنی بر افزایش ماموران مرزبانی مورد پذیرش قرار گرفت.

الخفاجی با بیان اینکه هدف از افزایش تعداد این ماموران، تسریع در کنترل مرزها و جلوگیری از هر گونه تعدی به مرزهای عراق است، تصریح کرد: نقاط مرزی بسیار زیادی بین ما و ترکیه در خط صفر مرزی وجود دارد و تعداد کنونی (نیروهای مرزبانی) برای کنترل همه مرزها کافی نیست.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول