اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زندگی 693 هزار نفر در 3300 هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی در تبریز/ ضرورت جابه‌جایی ساکنان 88 هکتار

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر تبریز را ۳۳۰۰ هکتار و تعداد ساکنان این بافت‌ها را ۶۹۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۸ هکتار از این بافت‌ها باید جابه‌جا شوند.

زندگی 693 هزار نفر در 3300 هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی در تبریز/ ضرورت جابه‌جایی ساکنان  88 هکتار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر بخشی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مجموع بافت‌های فرسوده میانی، تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر تبریز را ۳۳۰۰ هکتار و تعداد ساکنان این بافت‌ها را ۶۹۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۸ هکتار از این بافت‌ها باید جابه‌جا شوند که برای این منظور، ۴ پروژه شامل شهرک جوانان، اسدگولی، طلائیه و نگین اندیشه در نظر گرفته شده است.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم از آغاز عملیات اجرایی شهرک جوانان با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا از دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برخی از پروژه‌های نوسازی از ده‌ها سال قبل آغاز شده و به‌دلیل بروکراسی اداری به نتیجه نرسیده که لازم است با تفویض اختیار لازم به استان، اجرای این پروژه‌ها از سر گرفته شود.

فرمانداران اهر و بناب هم در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ارائه کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول