اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تمامی زیرساخت‌های گاز مازندران به‌روز است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: تمامی زیرساخت‌های گاز استان به روز است و زیرساخت‌های استان برای انتقال در سطح مازندران تا دو برابر نیاز استان از ظرفیت کافی برخوردار بوده و تا سال‌ها نیاز به ایجاد خطوط انتقال جدید نیست.

تمامی زیرساخت‌های گاز مازندران به‌روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران درباره بررسی و پایش پایداری شبکه گازرسانی اظهار کرد: مدیریت گاز تابع دو عامل عرضه و تقاضا است که به‌جز افزایش تولید گاز به عنوان یکی از راهکارهای حل این مشکل، مدیریت بهینه مصرف و رعایت الزامات مصرفی برای پایداری شبکه گازرسانی یک اولویت و عامل تعیین کننده است.

وی افزود: در بخش عرضه سه زیرساخت مهم استخراج، پالایش و انتقال و در بخش تقاضا هم نظام و الگوی مصرف جامعه هم در بخش خانگی و هم بخش صنعتی حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه دو راهکار اساسی را برای حل مشکل گاز در کشور پیش‌رو داریم، اضافه کرد: نخست بحث تولید شامل اکتشاف چاه‌های جدید و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و موضوع دوم ایجاد تغییر در الگوی مصرف، مدیریت بهینه و رعایت الزامات مصرفی است که تمامی زیرساخت‌های استان به‌روز است.

علیخانی خاطرنشان کرد: تمامی زیرساخت‌های گاز استان به روز است و زیرساخت‌های استان برای انتقال در سطح مازندران تا دو برابر نیاز استان از ظرفیت کافی برخوردار بوده و تا سال‌ها نیاز به ایجاد خطوط انتقال جدید نیست.

وی تصریح کرد: تنها مشکل ما ورود گاز کافی در شبکه به استان مازندران است که در این زمینه دولت هم در تلاش است تا ظرفیت تولید را افزایش دهد و توان استخراج و پالایش را بالا ببرد.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه تنها موضوع مورد نیاز در استان مدیریت بهینه در مصرف است، اظهار کرد: نیاز است تمهیدات لازم را در جهت اصلاح الگوی مصرف از جنبه‌های مختلف از فرهنگ‌سازی گرفته تا هوشمندسازی مورتورخانه‌ها، هوشمندسازی دمای محیط، تغییر در تجهیزات مصرفی و همچنین بالا بردن شاخص‌ها و سطح استانداردهای نظام مهندسی بکار گرفته شود.

علیخانی با اشاره به اینکه دستورالعمل بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌صورت لازم‌الاجرا ازسوی سازمان نظام مهندسی به تمام استان‌‌ها ابلاغ شد، افزود: باید ملاحظات کاهش مصرف انرژی با رویکرد استفاده از مصالح مصرفی در جهت کاهش مصرف انرژی در تمام حوزه‌ها رعایت شود که شامل تاسیسات برقی، مکانیکی و ساختمانی است.

وی یاداور شد: برخی از این سیستم‌ها از گذشته هم رعایت می‌شده اما الان سخت‌گیرانه‌تر شده ازجمله پنجره‌های دوجداره، دیواره‌های دوجداره و مصالح مصرفی که در کاهش مصرف برق استفاده می‌شوند و مدیریت سیستم گرمایشی با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های مدیریت گرما و سرما در فضای ساختمانی است.

معاون استاندار مازندران اظهار کرد: حتی استفاده از پنل‌های خورشیدی در برخی از پروژه‌ها در دستور کار است که در این حوزه توفیق خیلی بالایی نداشتیم.

علیخانی بیان کرد: امروزه حتی از فناوری‌های نرم‌افزاری جدید برای استفاده از طراحی نمایه‌های ساختمانی در جهت تبادل حرارتی جداره‌های ساختمانی شبیه‌سازی و کنترل می‌کند این نرم‌افزار دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌های گازرسانی هماهنگی دستگاه‌ها و همکاری و تعامل باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: این همراهی هم در حوزه پیش‌بینی نیازمندی‌های عادی و هم در حوزه پیگیری تامین اعتبارات و در برنامه‌ریزی‌های کاهش مصرف استانداردهای نظام مهندسی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه اجرا و نظارت که باید اجرا و پیاده‌سازی شود، درحال رصد و پیگیری است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول