اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

آبیاری فضای سبز تهران با پساب بهداشتی/ 3 میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شد

مدیر امور نظارت بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی شهر تهران گفت: بیش از 3 میلیون و 500 هزار متر مکعب پساب تصفیه‌خانه‌های شهرک قدس و شهید محلاتی از ابتدای سال تاکنون و بر پایه تفاهم‌نامه واگذاری پساب، به شهرداری مناطق یک، 2 و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تحویل شده است.

آبیاری فضای سبز تهران با پساب بهداشتی/ 3  میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شد

اتابک صفرخانلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:  در 9 ماهه نخست امسال یک میلیون و 800 هزار متر مکعب پساب تصفیه‌خانه شهرک قدس به منطقه 2 شهرداری تهران به منظور آبیاری فضای سبز نواحی 2، 4، برج میلاد و حدود یک میلیون متر مکعب پساب به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای آبیاری پارک پردیسان (از طریق پمپاژ) واگذار شده است.

مدیر امور نظارت بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی شهر تهران گفت: هم‌چنین 750 هزار متر مکعب از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه شهرک شهید محلاتی برای آبیاری فضای سبز شهرک محلاتی و کمربند سبز ( جنگل‌کاری کوهپایه شمال تهران ) به شهرداری منطقه 1 واگذار شده است.

به گفته صفرخانلو این میزان از پساب واگذار شده حدود 25 درصد از ظرفیت تولید را شامل می‌شود و با تکمیل خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ توسط مناطق 5 و 6 شهرداری میزان پساب قابل واگذاری در سال آینده تا 5 میلیون مترمکعب افزایش خواهد داشت.

*واگذاری پساب در جهت حفظ منابع با ارزش آب

با اجرای طرح «واگذاری پساب» از حجم آب برداشتی از چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی کاسته و به شبکه آب‌رسانی شهری بازگردانده می‌شود.

هم‌اکنون شرکت فاضلاب امکان تخصیص پساب تصفیه‌خانه‌های محلی ازجمله تصفیه‌خانه‌های شهرک محلاتی، صاحبقرانیه، قیطریه، زرگنده، اکباتان و شهرک غرب برای متقاضیان استفاده از پساب،  در محدوده های قابل واگذاری را دارد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول