اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

۵۲۰۰ بیمار کرمانی زیرپوشش صندوق حمایت از بیماران خاص قرار گرفتند/ ارائه رایگان داروی ۸۰ میلیونی بیماران اس‌ ام‌ ای

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نشان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج شده‌اند هرچند می‌دانیم تعداد بیماران ما بیش از این تعداد است.

۵۲۰۰ بیمار کرمانی زیرپوشش صندوق حمایت از بیماران خاص قرار گرفتند/ ارائه رایگان داروی ۸۰ میلیونی بیماران اس‌ ام‌ ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان را زیرپوشش دارد و افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید خدمات درمانی از طرف بیماران به موسسات درمانی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شده است و هر فردی که دچار یکی از ۱۰۷ بیماری خاص مانند سرطان، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز است می‌تواند در سامانه ‌Bimehsalamatiranian.ir نام‌نویسی کند و مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: هر فرد ایرانی با پوش بیمه یا بدون آن می‌تواند در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نام‌نویسی کند.

جعفری ابراز داشت: حمایت مالی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌نحوی‌ست که نشان بیماری در کنار کدملی نام بیمار ثبت می‌شود و تخفیفات ویژه بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین نوع استفاده مردم ما در معاینه، دارو و خدمات پاراکلینیک، آزمایشگاهی و بستری به‌صورت خودکار و نامحسوس است و تخفیف‌های صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اعمال می‌شود.

جعفری اضافه کرد: همچنین پزشکان ما می‌توانند نشان بیماری خاص را در کنار کد ملی بیمار بزنند و بیماران از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند شوند.

وی به ذکر مثالی درباره بیماران شلی عضلانی نخاعی پرداخت و با اشاره به حضور ۳۲ بیمار در استان کرمان افزود: این بیماران باید در سال شش عدد آمپول اسپیمرازا به قیمت هر عدد ۸۰ میلیون تومان تزریق کنند و این آمپول به‌صورت رایگان برای آنها تزریق می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نشان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج شده‌اند هرچند می‌دانیم تعداد بیماران ما بیش از این تعداد است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول