اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجابت درخواست جامعه محلی در طراحی رمپ برای بندرخمیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای تحقق خواسته مطروحه از سوی جامعه محلی تغییر در طراحی ساختار اسکله‌های شناور در دستور کار قرار گرفت و ساخت سازه فولادی بعد از طراحی اولیه تهیه نقشه‌ها و دریافت تاییدیه از موسسه رده‌بندی و تامین ورق و فولاد دریایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

اجابت درخواست جامعه محلی در طراحی رمپ برای بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندرگاه خمیر به‌عنوان یک طرح مهم و راهبردی با هدف تسهیل تجارت، صادرات و واردات و رونق بخشی به اشتغال مردم بومی احداث شده گفت: از آنجایی که بهره بردار اصلی این بندر مردم می باشند همواره نظرات کارشناسی جامعه محلی در طول فرآیند انجام پروژه احصا و با مجریان امر به مشورت گذاشته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در فاز نخست آنچه به‌عنوان شناور طرح در ساختار بندر پیش بینی شده بود، پهلودهی لندیکرافت تا ظرفیت 5 هزار تن بوده اما در جریان سفر آذرماه مدیر عامل سازمان به هرمزگان و بازدید از بندر خمیر خواست‌های تجار و بازرگانان مبنی بر الحاق رمپ فلزی مطرح تا امکان پهلودهی شناورها با کاربری های دیگر نیز فراهم شود.

عباس نژاد افزود: در راستای تحقق خواسته مطروحه از سوی جامعه محلی تغییر در طراحی ساختار اسکله‌های شناور در دستور کار قرار گرفت و ساخت سازه فولادی بعد از طراحی اولیه تهیه نقشه‌ها و دریافت تاییدیه از موسسه رده‌بندی و تامین ورق و فولاد دریایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز تا ضمن اجابت مطالبه مردمی، بستری لازم برای پهلودهی شناورها با کاربری های مختلف نیز فراهم شود.

وی، ورق چینی و مونتاژ ورق‌ها با رعایت نکات فنی، ساخت انواع پروفایل‌های تقویتی و نصب آنها بر روی سازه بر اساس نقشه‌های کارگاهی و ساخت مقاطع و اتصال به هم و نیز ساخت بازوی ورودی به رمپ را  از جمله فرآیندهای عنوان کرد که به شکل کاملا بومی و توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

به گفته عباس‌نژاد، پس از اتمام ساخت و طی نمودن مراحل آزمایش‌های غیر‌مخرب، انجام عملیات انتقال و به آب‌اندازی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر نیز به ‌طور همزمان عملیات شمع‌کوبی محل استقرار رمپ فلزی شناور در بندرگاه خمیر درحال انجام است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول