اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عملیات دریایی چین؛ ناوهواپیمابر «نیمیتس» آمریکا در تیررس ناوهای چین

به دنبال عملیات ناو گروه هواپیمابر آمریکا، نیروی دریایی چین مانورهایی را در دریای چین جنوبی انجام داد و شبیه سازی نبرد با دشمن فرضی در هوا و دریا تمرین شد.

عملیات دریایی چین؛ ناوهواپیمابر «نیمیتس» آمریکا در تیررس ناوهای چین

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ سید رضا پریسته: به دنبال  عملیات ناو گروه هواپیمابر آمریکا در شرق دور، نیروی دریایی چین مانورهایی در «دریای چین جنوبی» انجام داد.

به گزارش وبگاه «شبکه خبری الجزیره» ارتش چین اعلام کرده که ناو گروه هواپیمابر«شاندونگ» تمرین «تقابل واقعی» را در دریای چین جنوبی انجام داد. در این رزمایش، حملات هواپیماهای دشمن فرضی شبیه سازی شد و جنگنده‌های «جی-۱۵» عملیات رهگیری را انجام دادند. ناو گروه چین همچنین حمله و دفاع را در سطح، هوا و زیر آب تمرین کردند.

نیروی دریایی آمریکا جمعه گذشته مدعی شد که ناو هواپیمابر «نیمیتس» در حال انجام تمرینات معمول  در دریای چین جنوبی است.یک مقام نظامی ایالات متحده به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که ۲ فروند کشتی چینی  ناو هواپیمابر نیمیتس را دنبال می‌کنند.

کارشناسان دفاعی چین گفته‌اند که فعالیت‌های ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای چین جنوبی اهمیت نظامی محدودی دارد و تنها تنش را در منطقه دامن می‌زند.

چین مدعی مالکیت دریای راهبردی چین جنوبی است و پایگاه‌های نظامی را در جزایر مصنوعی ساخته است .تایوان، ویتنام، مالزی، برونئی و فیلیپین نیز ادعاهایی نسبت به این آب‌های غنی از منابع دارند.

در تحولی دیگر، فرمانده نیروی دریایی اندونزی گفت که اندونزی یک کشتی جنگی را در دریای «ناتونای شمالی» مستقر کرده و مراقب تحرکات دریایی چین است.

به گزارش الجزیره، «لاکسامانا مادیا محمد علی» فرمانده نیروی دریایی اندونزی گفت: «یک کشتی جنگی، هواپیمای گشت دریایی و پهپاد برای نظارت بر یک فروند کشتی چینی مستقر شده‌اند.»

چین در هفته‌های گذشته  بار دیگر اعلام کرد که  ارسال کشتی و هواپیما از سوی آمریکا به دریای چین جنوبی برای صلح خوب نیست. هواپیماها و کشتی‌های نظامی آمریکا به طور منظم در سراسر این منطقه عملیات‌های تجسسی انجام می‌دهند.

 به تازگی یک فروند جنگنده چین  با اقدام مناسب یک هواپیمای نظامی آمریکایی را فراری داد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول