اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مدیرکل تجسمی وزارت ارشاد: برای اولین بار هر 32 استان در جشنواره امسال حضور دارند

عبدالرضا سهرابی: امسال با شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی در کشور مواجه بودیم و نمی‌توانیم بگوییم که این شرایط در برگزاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بی‌تاثیر بوده است. به هر ترتیب، شرایط مذکور فضای جشنواره پانزدهم را متاثر ساخت اما بحمدالله در نهایت روند جشنواره به خوبی پیش رفت.

مدیرکل تجسمی وزارت ارشاد: برای اولین بار هر 32 استان در جشنواره امسال حضور دارند

خبرگزاری فارس ـ گروه تجسمی: جشنواره امسال با جشنواره‌های سال‌های گذشته متفاوت است. همواره از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید دشمنان و آن‌ها که ناامید از منفعت‌طلبی‌های خود در این کشور اسلامی شده بودند تمام تلاش خود را برای عنادورزی و ضربه بر کشورمان به کار گرفتند اما هربار انقلاب، سربلند از میدان بیرون آمد. این معاندت‌ها در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هنری بوده ازاینرو جشنواره‌های فجر نیز همواره مورد اینچنین هجمه‌هایی بوده‌اند و کار هنر اینجا علاوه بر صرفِ هنر، کاری جهادی نیز محسوب می‌شود و هنرمندان از یک سو به هنر و از سویی به تعهد و پاسداری از انقلاب اهتمام داشته‌اند.

امسال را می‌توان یکی از آن سال‌های چالشی و نیز امتحانی برای هنرمندان راستین قلمداد کرد که در این مقطع می‌توانند با درایت و آگاهی این گذار را نیز پشت سر بگذارند. در بین جشنواره‌های هنری فجر، جشنواره هنرهای تجسمی نیز به جهت فعالیت و مشارکت هنرمندان و به دنبال آن روند رونق بازار هنرهای تجسمی و گالری‌ها و رویدادهای تجسمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سهم قابل توجهی از هنرمندان در این حوزه به کار و فعالیت حرفه‌ای اشتغال دارند و اینجا آگاهی و بصیرت برای این بخش از جامعه هنری نقشی کلیدی را ایفا می‌کند تا فارغ از دسیسه‌های دشمنانی که اصلا کاری با دغدغه‌های مادی معیشتی ایشان ندارند، به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهند.

در همین خصوص گفتگویی اجمالی با عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که در ادامه ویراسته‌ای از آن، پیش روی شما قرار می‌گیرد: 

*حوادث اخیر بی‌تاثیر نبود اما در نهایت کارها به نحو احسن پیش رفت

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز رضایت از استقبال خوب هنرمندان بخصوص هنرمندان شهرستان‌نشین از پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال با شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی در کشور مواجه بودیم و نمی‌توانیم بگوییم که این شرایط در برگزاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بی تاثیر بوده است. به هر ترتیب، شرایط مذکور فضای جشنواره پانزدهم را متاثر ساخت اما بحمدالله در نهایت روند جشنواره به خوبی پیش رفت. 

وی افزود: استقبال مناسب هنرمندان از برگزاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حاکی از آگاهی، ادراک و بینش مناسب آنهاست. 

* 7 لغایت 28 بهمن‌ماه بخش نمایشگاهی و 5 اسفند اختتامیه

سهرابی بیان کرد: به فضل الهی نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 7 لغایت 28 بهمن‌ماه در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود. همچنین آئین اختتامیه ۵ اسفند ماه سال جاری برپا و برگزیدگان هر بخش معرفی خواهند شد. 

*«طوبای زرین» «قله‌ها» «ویژه» سه بخش اصلی جشنواره امسال/ حضور هر 32 استان برای اولین بار در این دوره 

مدیرکل جشنواره تجسمی فجر ادامه داد: جشنواره امسال در سه بخش «طوبای زرین»، «تجسم هنر» و بخش ویژه «قله‌ها» برگزار می‌شود.  بخش «تجسم هنر»  مخصوص استان‌ها است و خوشبختانه امسال برای اولین بار هر 32 استان کشور در این بخش حضور یافته‌اند که در این مجال لازم است از تلاش همکارانم در ستاد برگزاری جشنواره تجسمی فجر به‌ویژه آقای زراوندیان دبیر محترم این بخش تشکر کنم. حضور فعال و گسترده هنرمندان استان‌ها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از جهات بسیاری حائز اهمیت است و می‌توانم بگویم که هنرمندان استانی سنگ تمام گذاشتند. این اتفاق مهم باعث شد که ما حساب ویژه‌تری روی ظرفیت‌های هنری موجود در استان‌ها باز کنیم. 

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در غائله اخیر شاید دشمنان نقشه خوبی کشیده بودند اما در محاسباتشان اشتباه کردند؛ چراکه مردم ایران را به درستی نشناخته‌اند. 

*امسال آثار استانی بسیار باکیفیت و سطح بالا هستند

سهرابی در بخش پایانی سخنان خود گفت: انشالله امسال جشنواره‌ای در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت. این را بدانیم که جشنواره علاوه بر کمیّت به کیفیت هم نیازمند است و خوشبختانه امسال سطح کیفی آثار به‌ویژه آثار هنرمندان استانی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول