اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس و ترکیه درباره «تجاوز روسیه به اوکراین» رایزنی کردند

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس بعد از استقبال از همتای ترکیه‌ای خود در لندن اعلام کرد که دو طرف درباره روابط دوجانبه و جنگ روسیه علیه اوکراین رایزنی کردند.

انگلیس و ترکیه درباره «تجاوز روسیه به اوکراین» رایزنی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه با همتای انگلیسی خود در لندن دیدار کرد و به گفته وزیر دفاع انگلیس آنها درباره «تجاوز روسیه به اوکراین» حرف زدند.

منابع رسانه‌ای از سفر روز دوشنبه (دیروز) وزیر دفاع ترکیه به پایتخت انگلیس خبر دادند؛ سفری که در شرایطی انجام شده که فشارهای واشنگتن به آنکارا برای موافقت ترکیه با پذیرش الحاق سوئد و فنلاند به ناتو همزمان شده است.

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه در سفر به لندن با وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد تا درباره موضوعات امنیتی با این مقام ارشد تبادل نظر کند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در مقر وزارت دفاع این کشور طی مراسمی رسمی از همتای ترکیه‌ای خود استقبال کرد.

وزیر دفاع انگلیس بعد از این دیدار توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد، آنها برای صحبت درباره «تقویت پیوندهای دفاعی (انگلیس و ترکیه) و امنیت منطقه‌ شامل تجاوز روسیه به اوکراین» صحبت کردند.

بن والاس در پیامی توئیتری یادآوری کرد که انگلیس و ترکیه به عنوان اعضای ناتو از «روابط نزدیک برخوردار هستند و همچنین سابقه تاریخی در خصوص مسئولیت‌های مشترک دارند».

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه هم با انتشار بیانیه‌ای درباره دیدار آکار با والاس در مقر وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که دو طرف درباره موضوعات دوجانبه، مسائل امنیتی و منطقه‌ای و همچنین همکاری آنکارا و لندن در حوزه صنایع دفاعی تبادل نظر کردند.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه اشاره‌ صریحی به رایزنی وزیر دفاع این کشور با همتای انگلیسی درباره جنگ اوکراین نکرد.

مقامات آنکارا بعد از شروع جنگ اوکراین، همواره سعی کرده‌اند روابط خوب خود با روسیه و اوکراین را حفظ کنند و همچنین تلاش کرده‌اند نقش میانجیگرانه برای پایان  دادن به این جنگ را ایفا کنند.

سفر وزیر دفاع ترکیه به لندن که یکی از هم پیمانان مهم آنکارا در ناتو است، از یک منظر دیگر هم قابل ارزیابی است و آن اینکه ترکیه طی روزهای اخیر به دلیل پافشاری بر شروط خود در قبال موضوع الحاق سوئد و فنلاند به ناتو، تحت فشار آمریکا قرار گرفته است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول