اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بسیج همگانی برای برفروبی معابر اصلی و فرعی همدان

استاندار همدان از بسیج همگانی برای پاکسازی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی و فرعی از برف خبر داد.

بسیج همگانی برای برفروبی معابر اصلی و فرعی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جلسه اضطراری مدیریت بحران اظهار کرد: از لحظات نخستین بارش برف، مجموعه پلیس‌راه در کنار راهور و راهداری تلاش‌های چشمگیری داشتند تا مشکلی در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری ایجاد نشود.

وی گفت: در ایام بارش برف، شاهد بودیم مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تا پاسی از شب همه توان خود را برای بازکردن معابر روستایی به کار گرفتند و طبق گزارش‌های این مجموعه، مشکلی در راه‌های روستایی وجود ندارد.

استاندار همدان افزود: با توجه به شدت بارش و حجم سنگین برف خیابان‌های شهر، مجموعه شهرداری همدان با به‌ کارگیری همه امکانات خود، خیابان‌های اصلی را برف‌روبی و بازگشایی کرد.

وی گفت: هنوز خیابان‌های فرعی و معابر و کوچه‌ها نیاز به پاکسازی دارد؛ زیرا تردد به سختی انجام می شود، بنابراین باید از  ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای بازگشایی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی استفاده شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: از امکانات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ظرفیت شهرداری مریانج و جورقان و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای پاکسازی خیابان‌های شهر همدان استفاده شود.

وی گفت: از معاون هماهنگی امور عمرانی و همچنین امور شهری و شهرداری‌ها، خواسته شد تکلیفی برای شهرداران، ایجاد شود که در راستای تسهیل تردد در معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار همدان افزود: از ظرفیت ارتش، سازمان همیاری و شهرداری‌ها، بسیج سازندگی و سایر ارگان‌ها و نهادها نیز باید برای تسهیل در تردد خودروها در معابر و کوچه‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه امروز به خاطر مسدود شدن و یخ‌زدگی سطوح خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها، مدارس را تعطیل کردیم گفت: علاوه بر پاکسازی، باید در سطح کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی و فرعی، نمک بپاشند تا سطوح یخ‌زده هرچه سریع‌تر آب شود و معابر بازگشایی شوند.

قاسمی‌فرزاد افزود: امروز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان را با همکاری شهرداری بسیج کنند تا معابر و کوچه‌ها پاکسازی شوند و مردم در تردد‌ و رفت‌ و آمد‌هایشان دچار مشکل نشوند.

پایان پیام/۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول