اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توزیع ۴۴۰ هزار لیتر نفت سفید جایگزین گاز در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۴۰ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شده گفت: مشکلی در تامین نفت سفید نداریم و فرمانداران باید توجه داشته باشند نفت سفید را زمانی توزیع کنند که گاز به طور قطعی قطع شده باشد.

توزیع ۴۴۰ هزار لیتر نفت سفید جایگزین گاز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان از تداوم سرما تا دهم بهمن ماه خبر داد و گفت: علی رغم افت فشار گاز توانستیم گاز پایدار را برای تمامی مناطق استان فراهم کنیم.

قناعت گفت: فقط روستای خدا آفرید بشرویه با هفت خانوار مستقر و ۱۱ انشعاب به دلیل قرار گرفتن در انتهای خط گاز ندارد و از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۴۰ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شده گفت: مشکلی در تامین نفت سفید نداریم و فرمانداران باید توجه داشته باشند نفت سفید را زمانی توزیع کنند که گاز به طور قطعی قطع شده باشد در غیر این‌صورت نفت توزیع نشود.

قناعت همچنین از برخی مرغداری‌ها و گلخانه داران که سوخت جایگزین را دریافت کردند، اما همچنان از گاز استفاده می‌کنند گلایه‌ کرد و گفت:مدیران این مشاغل باید هرچه سریعتر از سوخت جایگزین گاز استفاده کنند و به پایداری شبکه توزیع گاز کمک کند.

 قناعت گفت:اداراتی که تعطیل هستند، اما بازرسی‌ها نشان می‌دهد که موتورخانه آن ادارات روشن است جریمه خواهند شد.

وی از رسانه‌های جمعی، به ویژه صداوسیما به خاطر تبیین و انعکاس شرایط موجودو لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز  قدردانی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای مصوبات این ستاد لازم الاجراست گفت: با تمهیدات اندیشه شده در چند روز گذشته از جمله تعطیلی مدارس و ادارات، بانک‌ها و همراهی مردم در صرفه جویی توانستیم یک میلیون و دویست هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کنیم.

 قناعت افزود: با توجه به تداوم سرما، کاهش یک درجه‌ای دمای منازل برای صرفه جویی در مصرف گاز، می‌تواند جداً کمک شایانی به پایداری شبکه توزیع گاز کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول