اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیش از ۶۰ هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل است/ احیاء 3100 واحد تولیدی در یک سال

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تعطیل یا نیمه فعال بودن بیش از ۶۰ هزار واحد تولیدی در کشورگفت: حداقل ۲۰ درصد این واحد‌ها یعنی ۱۲ هزار واحد را می‌توان با مشارکت مردم فعال کرد.

بیش از ۶۰ هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل است/ احیاء 3100 واحد تولیدی در یک سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم نکوداشت ۲۶ دی روز شهرستان سربیشه اظهار داشت: سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در کشور با سرمایه‌گذاری مردم در یک سال گذشته احیا شده و امیدواریم با به میدان آمدن مردم زمینه احیای بقیه واحد‌های راکد نیز فراهم شود.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل بوده که حداقل ۲۰ درصد این واحد‌ها یعنی ۱۲ هزار واحد را می‌توان با مشارکت مردم فعال کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت و به میدان آمدن مردم تنها راه نجات کشور از مشکلات موجود است، زیرا حل مشکلات اقتصادی به دست مردم محقق می‌شود.

مدنی در ارتباط با نهضت احیای واحد‌های اقتصادی یادآور شد: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف رفع شود باید کاری را انجام دهیم که امام خمینی (ره) در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد و همان به میدان آمدن مردم است تا مشکلات موجود از سوی خود مردم رفع شود.

وی اشاره به فرامین امام راحل در راستای ایجاد جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و نهضت خانه‌سازی برای محرومان با راه‌اندازی حساب ۱۰۰ امام گفت: امروز هم راه نجات کشور از مشکلات و چالش‌های مختلف، به میدان آمدن مردم است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی، نماینده وی نتوانست در شهرستان سربیشه حضور پیدا کند، متذکر شد: به همین دلیل به دستور رئیس جمهور به سربیشه آمده‌ام تا سلام رئیس جمهور را به شما تقدیم کنم.

مدنی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان مرزی سربیشه در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدنی، گردشگری و مذهبی تصریح کرد: باید با سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع فرآوری تولیدات معدنی منطقه، از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مشکلات کوله‌بری، خروج آب‌های زیرزمینی و مشکلات بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان را در تهران پیگیری می‌کنم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور از انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی بعنوان مزیت‌های ویژه شهرستان سربیشه یاد کرد و گفت: با مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذاران می‌توان از این ظرفیت‌ها به نفع منطقه استفاده کرد.

مدنی درخصوص راه‌های روستایی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور بر زمین مانده که اجرای آن‌ها به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و آنچه در بودجه پیش بینی می‌شود اجرای حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که مقایسه این آمار‌ها نشان می‌دهد باید جهادی ورود کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه ۹۰ کیلومتر از راه‌ها مشکل دارد افزود: با کمک دولت و حمایت ایمیدرو می‌توان این مشکل را مدیریت کرد و احیای قنوات نیز با مشارکت مردم در دستور کار قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول