اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مساجد را به محل تجمع جوانان و حل مشکلات مردم تبدیل کنیم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از خالی بودن مساجد در شهرکرد، گفت: باید مساجد را به محلی برای تجمع جوانان و حل مشکلات مردم تبدیل کنیم.

مساجد را به محل تجمع جوانان و حل مشکلات مردم تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در دیدار با بازاریان و نمایندگان اصناف با بیان اینکه مشکلات کسبه قابل حل است، گفت: مشکلات با تعامل و بر اساس ضوابط قابل حل است البته ضوابط نباید دست‌وپاگیر باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: این مشکلات در سطح کلان نیز وجود دارند، البته برخی موارد مربوط به منطقه خاصی است که راه‌حل آن باید بومی‌سازی شود و مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: تمرکز در این جلسات ضمن حل مشکلات بیشتر روی مسائل فرهنگی و عقیدتی است که البته منظور این نیست که خلا یا کمبودی وجود دارد، چراکه کسبه ما کسبه مومن هستند اما انسان همیشه نیازمند یادآوری است.

نکونام به حدیثی از امام جواد(ع) اشاره کرد و افزود: مومن نیازمند توفیق الهی، موعظه درونی یا همان وجدان و موعظه‌پذیری از سمت بزرگان است که امام جواد(ع) این سه چیز را عامل سعادت انسان می‌دانند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: اگر دچار غفلت و سرگرم مسائل روزمره شویم از مسائل اصلی دور می‌شویم و به مقصد نمی‌رسیم لذا در روایات کسب به مسائل معنوی گره خورده است.

وی گفت: زمان نماز صبح، طلوع آفتاب و نماز اول وقت زمانی است که شیطان می‌خواهد به انسان لطمه بزند که باید هشیار باشید و این اجازه را به او ندهید و پر کردن مساجد یکی از این راه‌ها است.

نکونام اظهار داشت: مساجد در شهرکرد غریب هستند که در قیامت از ما گله می‌کنند پس باید مساجد را به محلی برای تجمع جوانان و حل مشکلات مردم تبدیل کنیم.

وی در پایان افزود: سعی کنید شعائر الهی را با کسب خود همراه کنید و مطمئن باشید که خداوند نتیجه می‌دهد کسی که به عقل، قدرت بازو و داشته‌های خود متکی شود ضرر می‌کند چراکه خداست که به عقل و بازوی ما قدرت می‌دهد و هرچه این باورها را تقویت کنیم کسب و کار بهتری خواهیم داشت.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول