اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وضعیت پایداری گاز در خراسان جنوبی همچنان شکننده است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از کاهش پنج درصدی مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر داد و گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در شبانه‌روز گذشته مصرف شده اما با وجود کاهش مصرف وضعیت شبکه شکننده است.

وضعیت پایداری گاز در خراسان جنوبی همچنان شکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رحمان محمودی روز دوشنبه در نشست تشریح وضعیت گازرسانی با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان در محل اتاق مدیریت بحران شرکت گاز استان، اظهار داشت: خراسان جنوبی در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد و به‌صورت انشعابی و تک شاخه از شبکه سراسری گاز تغذیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود هزار و ۴۹ کیلومتر خط انتقال فشار قوی در خراسان حنوبی، گفت: حداقل فشار شبکه گاز باید در شرایط عادی ۴۰۰ سی پی آی باشد، در حالی که در حال حاضر این فشار در ورودی استان یعنی شهری خضری به ۱۸۵ سی پی آی است و در برخی مناطق از جمله دیهوک شهرستان طبس به ۵۸ سی پی آی و در شهرستان سرایان به ۴۸ سی پی آی کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: کارشناسان و تیم‌های امدادی شرکت گاز به صورت مستمر در تلاش هستند تا شهروندان خراسان جنوبی در تأمین گاز مورد نیاز با مشکل رو به رو نشوند.

محمودی با اشاره به افت فشار شدید شبکه‌های گاز به خصوص در غرب استان، بیان کرد: اولویت اصلی ما تامین گاز خانگی استان است و گاز مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، صنایع و اصناف به طور کامل قطع شده است.

وی با بیان اینکه در راستای پدافند غیرعامل باید خط انتقال گاز از دشت زابل به خراسان جنوبی را اجرایی کنیم تا علاوه از شمال استان از جنوب نیز تغذیه شویم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر گاز تزریقی به استان برای بخش خانگی مصرف می‌شود که از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم مصارف غیرضروری گاز را در منازل به حداقل و صفر برسانند تا پایداری شبکه گاز برای همه مردم به خصوص در مناطق انتهای خط حفظ شود.

محمودی عنوان کرد: فشار گاز برخی شهرهای استان به زیر ۵۰ سی پی آی هم رسیده اما گاز قطع نشد در صورتی که برخی شهرهای استان‌های دیگر با فشار بالای ۱۵۰ سی پی آی قطعی گاز داشتند.

وی عنوان کرد: نیروهای شرکت گاز به صورت شبانه‌روزی پای کار بوده و در ایستگاه‌ها با شرایط سخت و سرمای شدید مشغول خدمت‌رسانی هستند، تعویض به موقع فیلتر یکی از اقدامات اساسی نیروهای امدادی گاز است که باعث جلوگیری از قطع گاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر فشار شبکه گاز استان حداقل اما پایدار است، تصریح کرد: به هیچ وجه شبکه‌های گاز را قطع نمی‌کنیم لذا اگر قطع گاز در جایی رخ می‌دهد به خاطر افت فشار است.

محمودی با اشاره به ادامه برودت هوا در خراسان جنوبی گفت: انتظار داریم مردم همچنان همراهی‌های لازم را در مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه گاز داشته باشند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول