اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش چاقی و اضافه وزن در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت:طبق آخرین مطالعه، آمار چاقی در استان از ۲۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ در بزرگ‌سالان رسیده است.

افزایش چاقی و اضافه وزن در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به افزایش شیوع چاقی و اضافه‌وزن در کشور لازم است که حساس سازی در افراد جامعه به‌منظور آگاه‌سازی عوارض جبران‌ناپذیر آن انجام شود.

وی اظهار کرد: در سراسر جهان، ۸۰۰ میلیون نفر مبتلا به چاقی هستند و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد نفر در جهان برسد به عبارتی از هر پنج زن و از هر هفت مرد، یک نفر مبتلا به چاقی خواهند بود.

بختیاری نیا تصریح کرد: طبق آخرین مطالعه استپس در سال ۱۴۰۰، آمار چاقی در ایران از ۲۲.۷۵ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۴.۹۶ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است؛ این آمار در استان خوزستان از ۲۴.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ در بزرگ‌سالان رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از برگزاری سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار «حال خوب با وزن مناسب» برای کاهش چاقی در استان خبر داد و افزود: این برنامه از ۲۴ دی‌ماه تا هفتم بهمن سال جاری هم‌زمان با سایر دانشگاه‌های کشور در خوزستان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول