اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

انتقاد شدید پدر دختری که در انگلیس خودکشی کرد/ «متا» نسبت به امنیت کاربران نوجوان بی‌تفاوت است

پدر دختر نوجوان انگلیسی که روز دوشنبه پس از مشاهده محتوای نامناسب در شبکه‌های اجتماعی خودکشی کرد، از بی‌تفاوتی این شبکه‌ها به گزارشی که با هدف جلوگیری از فجایع مشابه تهیه شده، انتقاد کرد.

انتقاد شدید پدر دختری که در انگلیس خودکشی کرد/ «متا» نسبت به امنیت کاربران نوجوان بی‌تفاوت است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایان راسل، شهروند لندن، پدر مولی 14 ساله، پاسخ شبکه های اجتماعی به عمکرد خود را ضعیف و غافلگیرکننده توصیف کرد و افزود: «این نشان می دهد که آنها می خواهند تجارت خود را طبق معمول ادامه دهند.»

او گفت:  « وضع مقرراتی، مانند لایحه پیشنهادی دولت بریتانیا برای افزایش ایمنی آنلاین، تنها راه برای پایان دادن به سکون شبکه های اجتماعی برای توجه بیشتر به ایمنی کاربران است.»

در تحقیقات درباره مرگ این دختر انگلیسی مشخص شد که از 16300 پستی که مولی در دوره شش ماهه قبل از مرگش در اینستاگرام ذخیره کرده، به اشتراک گذاشته یا لایک کرده بود، 2100 پست مربوط به افسردگی، خودآزاری یا خودکشی بود. در صورت توجه و هشدار اینستاگرام در این مورد امکان داشت از مرگ وی جلوگیری می شد.

اندرو واکر، پزشکی، که این تحقیق تحت سرپرستی او انجام شده، در سپتامبر سال گذشته به متا، پینترست، توییتر و اسنپ چت نامه نوشته بود و خواستار توجه بیشتر به شرایط کاربران نوجوان شده بود.

در گزارش «پیشگیری از مرگ‌های آینده» که برای شبکه‌های اجتماعی و دولت بریتانیا ارسال شد، واکر خواستار بررسی الگوریتم‌های مورد استفاده  اینسایت‌ها برای ارائه محتوا شد. راسل از بازخورد آنها و این واقعیت که شرکت مادر اینستاگرام، متا هیچ تغییر قابل توجهی در جهت گیری خود نشان نداده، ابراز ناامیدی کرد.

او افزود: «پلتفرم‌های فناوری  باید وادار شوند واکنش مثبت‌تری نشان دهند و ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند، اما به نظر می رسد که اینطور نیست، به خصوص در مورد متا.»

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول