اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معرفی توانمندی‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها در اولین نمایشگاه «تکنوتکس»

اولین دوره از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها با نام «تکنوتکس ۲۰۲۳» بهمن‌ماه امسال در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

معرفی توانمندی‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها در اولین نمایشگاه «تکنوتکس»

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزری فارس، با توجه به اهمیت فراوان اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری برای کشور ایران، نیاز است تا حمایت ویژه‌ای از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان صورت گیرد و یکی از راه‌های حمایت از این زیست‌بوم، برگزاری نمایشگاه برای ایجاد پلی ارتباطی میان نقش‌آفرینان و فعالان این حوزه در جهت هم‌افزایی و ارتقای بهره‌وری کل سیستم است.

از طرفی کسب‌وکارهای نوآور، دانش‌بنیان و خلاق قادر خواهند بود تا دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و با دیگر بازیگران این زیست‌بوم، مشارکت داشته باشند. در همین راستا نمایشگاه تکنوتکس به همت «معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری»، «شهرداری تهران» و «شرکت ایده‌پردازان مهرآسا» برگزار خواهد شد.

از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به ارتباط بین شرکت‌های فعال زیست‌بوم فناوری و دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع رشد شرکت‌ها، دستیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به بازارهای بین‌المللی، تأمین سرمایه شرکت‌های فعال زیست‌بوم، آموزش‌های مبتدی و پیشرفته از طریق برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی اشاره کرد.

شرکت‌ها در تکنوتکس ۲۰۲۳ فرصت خواهند داشت تا توانمندی‌ها، خدمات و محصولات جدید خود را ارائه کنند و از فضای نشست‌های مشترک در جهت راه‌اندازی گردهمایی‌های مشترک و شبکه‌سازی با یکدیگر بهره‌مند شوند.

بخش‌های نمایشگاه شامل پاویون نهادهای دولتی، بخش تأمین سرمایه، میز خدمت با حضور مجموعه‌های دولتی و بالادستی در جهت رفع موانع و مشکلات زیست‌بوم، کریدور بین‌المللی با حضور تجار خارجی، اتاق‌های بازرگانی ایران در کشورهای مختلف، برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد (UNDP)، کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، رویدادهای اختصاصی روزانه از جمله توانمندی‌های زنان در زیست‌بوم فناوری، مسابقه تکنو استار و جشنواره برترین‌های حوزه‌های مختلف است.

این نمایشگاه، از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول