اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری محور رایزنی مقامات ازبکستان و سنگاپور

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به سنگاپور با مدیر شرکت Indorama Corporation این کشور دیدار و در مورد اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری به توافق رسیدند.

سرمایه‌گذاری محور رایزنی مقامات ازبکستان و سنگاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به سنگاپور با «پراکاش کجریوال» مدیر شرکت Indorama Corporation  این کشور دیدار و در مورد اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری به توافق رسیدند.

در این دیدار همچنین مسایل تعمیق بیش از پیش همکاری‌های متقابل نیز بررسی شد.

بر اساس گزارش وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی، این شرکت در 22 کشور جهان 39 واحد تولیدی دارد. این شرکت تولیدکننده شماره یک نخ در آسیا است که 26 درصد حجم آن در ازبکستان تولید می‌شود. علاوه بر این، در ازبکستان پلی استر، پارچه‌های مصنوعی، کودهای شیمیایی و سایر محصولات مورد تقاضا در بازار جهانی تولید می‌شود.

در ازبکستان توسط شرکت سنگاپور Indorama Corporation یک شرکت تولید نخ پنبه در شهر «خقند»، یک خوشه نساجی در تولید نخ و محصولات نساجی نهایی در استان‌های «قشقه دریا» و «سرداریا» و همچنین یک کارخانه تولید سوپر فسفات و آمونیاک ایجاد و به طور موفقیت آمیز فعالیت می‌کنند.

در این دیدار زمینه‌های خوش آتیه برای افزایش همکاری‌های متقابل با در نظر گرفتن جذب تجربیات پیشرفته در مدیریت مناطق کوچک صنعتی نساجی، ساخت کارخانه بیوتکنولوژی، گسترش شبکه‌های آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و موارد دیگر به ازبکستان بررسی شد.

طرف سنگاپور توسعه سریع ازبکستان و اثربخشی اصلاحات جاری را بسیار ارزشمند خواند. همچنین خاطرنشان شد که در نتیجه یک رویکرد سیستماتیک امکان لغو تحریم توسط ائتلاف «کمپین پنبه» و کسب عنوان یک کشور ذینفع سیستم ترجیحی GSP +  اروپا توسط ازبکستان فراهم شد که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر رشد صادرات محصولات نساجی نهایی داشت. در این ارتباط علاقه روسای شرکت برای تداوم مشارکت زیاد است.

در این دیدار همچنین یک قرارداد همکاری راهبردی مبنی بر اجرای پروژه‌های جدید در زمینه‌های صنایع نساجی و شیمیایی به امضا رسید.

در گفت‌وگوها با «شهزاد نسیم» رئیس شرکت Meinhardt group ، اجرای پروژه‌های مشترک از جمله زیرساخت‌های بر اساس اصول مشارکت دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در پایان دیدارهای دوجانبه گام‌های بعدی را برای اجرای عملی ابتکارات و طرح‌های یاد شده تعیین کردند.

سنگاپور استقلال این کشور را در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 8 آوریل سال 1997 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول