اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تداوم هوای سرد در استان قزوین/ شهرداری ها نسبت به برف روبی و پاکسازی معابر توجه داشته باشند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از خروج سامانه بارشی به تدریج از فردا خبر داد و گفت: هوای سرد تا چند روز آینده در استان تداوم داشته و همچنان ماندگار است.

تداوم هوای سرد در استان قزوین/ شهرداری ها نسبت به برف روبی و پاکسازی معابر توجه داشته باشند

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به خروج سیستم هوای سرد به تدریج از استان و شاهد نبودن برف شب گذشته تاکنون اظهار کرد: هوا همچنان در سطح استان قزوین سرد خواهد بود و ممکن است در برخی نقاط هم شاهد مه و سبب کاهش دید باشیم که مردم باید مراقب باشند چرا که جاده‌ها فوق‌العاده لغزنده و خطرناک هستند.

وی با تاکید بر مدیریت و پاکسازی جاده‌های برون شهری و درون شهری افزود: پل‌های هوایی ممکن است به دلیل عدم نمک‌پاشی و ماسه‌پاشی لغزنده باشند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: از صبح فردا به تدریج جوی هوای استان قزوین پایدار می‌شود اما هوای سرد تا چند روز آینده تداوم دارد و ماندگار بوده و همچنان هوای سرد درمنطقه حاکم است.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: با توجه به تداوم هوای سرد و یخبندان می‌طلبد شهرداری‌های استان قزوین نسبت به پاکسازی معابر و خیابان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند چرا که اگر امشب آسمان باز شود، ابری هم نباشد و یخ بزند تردد مردم در فردا دشوار خواهد بود بنابراین اکنون که برف نرم و آب‌دار است و می‌توان تردد کرد باید معابر و خیابان‌ها برف‌روبی شوند تا فردا صبح مردم برای تردد با لیزخوردگی و مشکلات دیگر مواجه نشوند.

وی سردترین نقطه استان قزوین را در شب گذشته همچنان آوج ذکر و خاطرنشان کرد: انتظار داریم امشب هم آوج سردترین نقطه استان باشد این در حالی است که بیشترین برف در آوج و کوهین باریده و آوج با 19 سانتیمتر، بیشترین میزان بارش برف را به خود اختصاص داده؛ میزان بارش برف در استان قزوین متغیر بوده و از پنج تا 20 سانتیمتر بوده و در برخی نقاط که ایستگاه هواشناسی نداریم ممکن است برف بین 20 تا 25 سانتیمتر باریده باشد.

این مسئول بیان کرد: گرچه در پاییز امسال وضعیت بارش‌ها مطلوب نبوده اما در دی ماه وضعیت خیلی بهتراز پاییز بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول