اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیرشدن جمعیت عشایری کشور/ عشایر بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران‌انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه عشایری این است که جمعیت این زحمتکشان در حال پیرشدن بوده و فرزندان و جوانان این افراد حاضر به ادامه این شغل نیستند.

پیرشدن جمعیت عشایری کشور/ عشایر بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سردار سید ضیاء الدین حزنی ظهر امروز در نخستین همایش شبانان و گله داران عشایر و گرامیداشت شهدای عشایر گلستان در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اظهار کرد: مردمان عشایر کشور در ۲۹ استان پراکنده بوده و بجز در استان تهران و قزوین در بقیه استان ها جمعیت عشایری پراکنده هستند. استان های فارس و کرمان بیشترین جمعیت عشایری و قزوین و قم کمترین جمعیت عشایری را دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون همایش بزرگ شبانان و گله داران عشایر و گرامیداشت شهدای عشایر در ۱۷ استان کشور برگزار شده و هدف ما در این همایش ها، بیان مشکلات و مسائل حوزه عشایر توسط این افراد و رفع مشکلات انها برای زندگی بهتر و مطلوب تر است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری این همایش تقویت امنیت پایدار در مناطق عشایری به ویژه در نقاطی که این مناطق در مرزها واقع شده است. رسیدن به بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی و آموزش های مناسب و مستمر روش های نوین، تقویت ارزش غذایی در کشور که بخش اعظمی توسط این افراد تامین می شود از اهداف دیگر برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: عشایر کشور با توجه به مشکلات و مسائل گوناگون در حوزه خود، وظیفه خود در تولید گوشت قرمز، لبنیات و صنایع دستی و غیره به خوبی انجام می دهند و ما هم تلاش داریم تا با ایجاد اشتغال در مناطق عشایری و جلوگیری از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها جلوگیری کنیم.

سردار حزنی گفت: ۳۰ درصد دام سبک و چهار درصد دام سنگین، ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر عزیز تولید می شود. عشایر جزو وفادارترین مردم ایران، پشتیبان انقلاب، علما و مرزهای کشور بوده و باید از این قشر مظلوم حمایت شود.

وی بیان کرد: عشایر ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد ۱۱ هزارو ۲۷۶ شهید را تقدیم انقلاب کردند که در هیچ قشری چنین اماری از شهدا نداریم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در کنار مشکلات کمبود اب، برق، آموزش، تامین سوخت و ایل راه ها که عمده مشکلات عشایر کشور بوده، مهمترین مشکل ما پیرشدن جمعیت عشایر کشور و عدم استقرار و ادامه این شغل توسط فرزندان و جوانان عشایر است. بالا بودن هزینه های جاری زندگی و پایین بودن سطح درامد عشایر از دیگر مشکلات این قشر است.

وی گفت: تمام تلاش ما این است تا با برگزاری جلسات و همایش ها، بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات عشایر را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول