اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بهره‌مندی بیش از ۳۷ هزار بانوی  خوزستانی از آموزش مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۷ هزار نفر دوره آموزش مهارتی از سوی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در استان خوزستان را گذراندند.

بهره‌مندی بیش از ۳۷ هزار بانوی  خوزستانی از آموزش مهارتی

شهرام ملایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۷ هزار نفر دوره آموزش مهارتی از سوی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در استان خوزستان را گذراندند.

وی افزود: در این مدت ۳۷ هزار و ۱۶۵ نفر در دوره آموزش مهارتی ویژه بانوان، ۲۷ هزار و۴۷۵ نفر در دوره در بخش خصوصی آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای و ۹ هزار و ۶۸۹ نفر در دوره آن در مراکز ثابت دولتی در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی،فرهنگ وصنایع دستی شرکت کردند.

ملایی هزاروندی عنوان کرد: ارتقا مهارت‌های شغلی، توانمند سازی مهارتی وایجاد زمینه‌های  کارآفرینی  واشتغال بانوان متناسب با بازار کار از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی رایگان است.

وی افزود: آموزش زنان دارای اثر بخشی اجتماعی، اقتصادی و شخصی می باشد که ازآن جمله می توان به سلامت شخصی و خانوادگی، توانمند سازی زنان، آمادگی برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی ،  اشتغال وکمک به اقتصاد ومعیشت خانواده اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با ۸ مرکز آموزش دولتی و ۶۳۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در راستای توانمندسازی زنان مهارت جوی استان فعالیت دارند.

وی افزود: علاوه بر مراکزی که خاص بانوان هستند تعداد ۱۲ مرکز  در بخش دولتی و تعداد ۱۶۸ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای در بخش خصوصی به صورت دو منظوره برای توانمندسازی خواهران وبرادران فعالیت آموزشی دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول