اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی: مشترکین 2 درجه صرفه‌جویی کنند قطعی گاز در کشور نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: اگر مشترکین گاز دو درجه در کاهش دمای محیط صرفه‌جویی کنند، هیچگونه قطعی گاز در کشور نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی: مشترکین 2 درجه صرفه‌جویی کنند قطعی گاز در کشور نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا سمیعی شب گذشته در حاشیه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و ماندگاری هوای سرد طی روزهای گذشته و آینده لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی در بخش‌های مختلف به شدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به ناترازی به وجود آمده به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی تصریح کرد: از آنجا که جریان تولید گاز از جنوب به سمت شمال است، در سرشاخه‌ها و انتهای شبکه گازرسانی افت فشار در برخی از شهرهای شمالی به وجود آمده که وظیفه استان‌های مرکزی کشور این است که با صرفه‌جویی به برقراری جریان مستمر گاز در کشور کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه به ازای هر یک درجه کاهش دمای محیط  تا 6 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود، بیان کرد: اگر مشترکین گاز  دو درجه در کاهش دمای محیط صرفه‌جویی کنند، هیچگونه قطعی گاز در کشور نخواهیم داشت.

سمیعی گفت: مشترکین علاوه بر اینکه باید با رعایت الگوی مصرف به شرکت گاز در برقراری جریان مستمر گاز کمک کنند، ضروری است نسبت به استفاده ایمن از گاز نیز نهایت دقت را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه هرساله با شروع فصل سرما و استفاده ناایمن از وسایل گرمایشی شاهد وقوع حوادث ناگوار در کشور هستیم، که رعایت مسائل ایمنی از وقوع این حوادث جلوگیری می‌کند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول