اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

روزهای سرد و خانه‌های سردتر/ قطعی گاز در مناطق کم‌برخوردار نیشابور

در حالیکه این روزها بارش برف و سرمای استخوان‌‌سوز خراسان رضوی شهروندان نیشابور را خانه‌نشین کرده سرمای خانه‌ها در مناطق کم‌برخوردار گذر زمان را سخت‌تر و کندتر کرده است.

روزهای سرد و خانه‌های سردتر/ قطعی گاز در مناطق کم‌برخوردار نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، شهروندان مناطق بی‌بی‌شطیطه، بنیاد شهید، بهشتی و کرامت در شرق نیشابور و نیز بکاول، احمدآباد و فیض‌آباد در غرب نیشابور و برخی دیگر مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر نیشابور از صبح امروز با قطعی کامل گاز روبرو شدند.

قطعی گاز در دمای منفی ۲۹ درجه شب گذشته سبب شده تا ساکنان این مناطق به فرمانداری نیشابور مراجعه کنند‌.

مرد جوانی با کودکی در آغوش به روابط عمومی فرمانداری می‌گوید: خدا شاهد است هوای بیرون از دمای داخل خانه ما بیشتر است چرا باید همیشه ما قربانی باشیم مگر ما پول گاز نمی‌دهیم؟ فقط پول بالای شهری‌ها سکه دارد؟ از شب گذشته هر چه پتو در خانه داشتیم را روی بچه‌هایمان گذاشتیم اما تا کی می‌شود آنها را زیر پتو نگه داشت هوای خانه سرد و استخوان سوز است. آب هم در لوله‌ها یخ‌زده به دادمان برسید.

در حالیکه مرد پرگلایه و تقریبا بلند صحبت می‌کند بقیه مراجعان هم به ما محلق شده و حرف‌های او را تایید می‌کنند بیشتر آن‌ها نگران بچه‌های کوچکشان هستند.

مرد میانسالی می‌گوید: اگر می‌شد هیزم می‌خریدیم و برای گرم شدن آتش روشن می‌کردیم، چرا همیشه زورتان به ما پایین شهری‌ها می‌رسد چون مظلوم هستیم به ما ظلم می‌کنید؟ اگر گاز نیست چرا بالای شهری‌ها گاز دارند؟ گاز بالای شهر را قطع کنید آن‌ها پول دارند بروند وسایل گرمایشی برقی بخرند ما از کجا پول بیاوریم همین یک بخاری گازی را هم سال‌های ارزانی از سمساری خریدیم.

یکی از روستاییان به جمع شاکیان قطع گاز اضافه شده و می‌گوید: هیزم کجا بود؟ تنورهای‌ ما هم گازی است خیلی وقت است که خس و خاشاکی برای سوختن یافت نمی‌شود اگر شما یک روز است که گاز ندارید ما چند روز است که گاز نداریم و روزگارمان سیاه است.

خانمی جوانی مچاله در چادر رنگی به من نزدیک می‌شود و آرام می‌گوید با امشب دو شب است که گاز نداریم هر دو پسرم را لباس پوشاندم و چند پتو رویشان انداختم تا گرم باشند و سرما نخورند اما شکمشان را چطور سیر کنم شوهرم کارگر گچ‌کار است با این گرانی چطور از بیرون غذا بخریم؟ هر چه همسایه‌ها با اداره گاز تماس می‌گیرند جواب درستی نمی‌دهند. خانه ما کرامت ۷ است.

در همین رابطه ابوطالب جوان فرماندار نیشابور اذعان کرد: در مناطقی از شهر و یا روستاهایی که با افت فشار گاز روبرو شده‌اند مقرر شد در مرحله اول به هر خانوار ۱۰ لیتر نفت سفید از ۳ شعبه فروشندگی تحویل شود.

حال باید ببینیم جایگزینی نفت به جای گاز می‌تواند مشکل سوخت و گرمایش منازل روستاییان و ساکنان مناطق کم‌برخوردار نیشابور را حل کند یا اینکه اداره گاز باید تدبیر دیگری برای این روزهای سرد بیندیشد‌.

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول