اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لبهای خشکیده فارس همچنان چشم‌انتظار آب/ اعتبارات لازم جهت تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب شیراز تخصیص می‌یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی مناسب و مطلوب از سوی شرکت‌های آبفا به مردم گفت: اعتبارات لازم جهت تکمیل طرح‌های مرتبط با آب و فاضلاب شیراز تخصیص داده خواهد شد.

لبهای خشکیده فارس همچنان چشم‌انتظار آب/ اعتبارات لازم جهت تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب شیراز تخصیص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اتابک جعفری امروز شنبه 24 دی ماه حین بازدید از تاسیسات و روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب شیراز اظهار داشت: شیراز و استان فارس در اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب پیشرو بوده و ما نیز از هر اقدامی که در راستای گذر از تنش آبی در فارس صورت بگیرد حمایت خواهیم کرد.

استاندار فارس نیز در این بازدید گفت: پساب تصفیه‌خانه‌ها باید به فضاهای سبز، باغ شهری‌ها، گلخانه‌ها و صنعت اختصاص یابد و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به‌صورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند و نسبت به وضع قوانین دراین‌خصوص اقدام کنند.

مشکلات فارس در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و به‌ویژه آب آشامیدنی است

محمدهادی ایمانیه، خشکسالی‌های نزدیک به یک دههٔ اخیر را یکی از مسائل بحرانی استان عنوان کرد و افزود: متأسفانه فارس در سه حوزه کشاورزی، صنعت و به‌ویژه آب آشامیدنی دچار مشکل است و با تدابیر انجام شده توسط دولت سیزدهم و تلاش‌های جهادگونه‌ وزارت نیرو، تأمین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته‌ و با سرعت پیش می‌رود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۰۰۰ روستای استان از تنش آبی رنج می بردند، افزود: آبفای استان و آبفای شیراز به همراه بسیج سازندگی استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به تدریج در حال رفع کردن این موارد هستند که امیدواریم با تلاش های خوبی که در حال انجام است در تابستان سال آینده با مشکلات خیلی کمتر در حوزه آب آشامیدنی مردم مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات لوله‌گذاری خط دوم انتقال آب از سد درودزن با جدیت در حال انجام است، اظهار داشت: امیدواریم قبل از تابستان ۱۴۰۲ این خط به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ایمانیه اشاره‌ای به تأسیسات آبی واقع در حسین‌آباد شیراز کرد و گفت: با همت عزیزان شرکت آب و فاضلاب شیراز، مخزن این مجموعه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تا به‌منظور ذخیره‌سازی و مخلوط کردن آب چاه و آب سد و افزایش کیفیت آب مصرفی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه، پساب تصفیه‌خانه‌ها باید به فضاهای سبز، باغ شهری‌ها، گلخانه‌ها و صنعت اختصاص یابد، تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به‌صورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند و نسبت به وضع قوانین دراین‌خصوص اقدام کنند.

در این بازدید که علاوه بر استاندار فارس، فرماندار شیراز و نمایندگان مردم شهرهای شیراز و زرقان در مجلس نیز در آن حضور داشتند، از طرح فاضلاب روستاهای شرق شیراز، پروژه اجرای مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی حسین‌آباد، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق شهر صدرا، اجرای خط دوم انتقال آب سد درودزن و نیز روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب بافت قدیم شیراز بازدید شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول