اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آخرین وضعیت افت فشار گاز در خراسان رضوی/ برودت هوا در ۱۵ سال اخیر در استان بی سابقه است

خراسان رضوی از دوشنبه هفته گذشته تحت تاثیر سامانه سرد شمالی قرار گرفته است و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی استان، این میزان برودت هوا در ۱۵ سال اخیر در استان بی سابقه بوده است، از این رو با توجه به روند افزایش مصرف گاز در استان، برخی از این مناطق با افت فشار گاز و قطعی موقت رو به رو شده است.

آخرین وضعیت افت فشار گاز در خراسان رضوی/ برودت هوا در ۱۵ سال اخیر در استان بی سابقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خراسان رضوی از دوشنبه هفته گذشته تحت تاثیر سامانه سرد شمالی قرار گرفته است و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی خراسان رضوی، این میزان برودت هوا در ۱۵ سال اخیر در استان بی سابقه بوده است، از این رو با توجه به روند افزایش مصرف گاز در استان، برخی از این مناطق با افت فشار گاز و قطعی موقت رو به رو شده است.

در ادامه اعمال محدویت‌ها به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، گاز برخی از مشترکان غیرخانگی در تعدادی از شهر‌های خراسان رضوی قطع شد.

 گاز تمامی صنایع بزرگ و متوسط در سطح شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار قطع شده است، ولی اغلب آن‌ها با استفاده از سوخت جایگزین فعال هستند.

در تربت حیدریه پیرومصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر گردید ساعت کار کارگاههای قنادی از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۵ بعدازظهر و کلیه تالارها و باغ تالارها و رستوران ها از مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ لغایت ۱۴۰۱/۱۰/۲۶  که توسط همشهریان رزرو نشده اند ، تعطیل  و از تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ با محدویت زمانی از ساعت ۲۰ تا ساعت ۲۲ فعالیت می کنند.

 

در تربت جام نیز به علت افت فشار شبکه، شب گذشته گاز مصرفی چهار روستای یاقوتین، رضاآباد، حسن آباد و قادرآباد قطع شده بود که مروز رفع و روند گاز رسانی در این منطقه به روال سابق بازگشته است.

در  گناباد با هدف جلوگیری از بحران در تامین گاز در شرایط تشدید سرمای هوا، جریان گاز همه مشترکان اعم از اداری ( به جز ادارات امدادی) ، واحدهای تولیدی، مساجد، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مدارس واحدهای تولیدی به جز خانگی و مراکز درمانی قطع شد.

 در ناحیه گاز سبزوار نیز مصرف به شدت افزایش یافته و هم اینک شهرستان سبزوار با افت فشار مواجه است و احتمال قطعی گاز وجود داردبه همین منظور با مصوبه ستاد انرژی استان تمام واحدهای صنفی و پاساژهای این شهر، به غیر از واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی و ضروری، به منظور مدیریت مصرف انرژی تعطیل خواهند بود.

شهرستان سبزوار حدود ۱۰۷ هزار مشترک گاز خانگی دارد که از صبح امروز بر اثر افت فشار، گاز ۱۶ هزار مشترک در منطقه توحیدشهر سبزوار قطع شده است که بر اثر تداوم مصرف بالا و افت شدید فشار گاز، امکان قطعی گاز یک‌سوم مشترکان این شهرستان دور از انتظار نیست.

همچنین در شهرستان تایباد گاز مرغداری‌ها و پمپ‌های گاز در اثر افت فشار قطع شد و همه اصناف به غیر از فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه فروشی‌ها و اغذیه‌ها تا روز دوشنبه تعطیل شدند.

در این میان شهرستان های زبرخان در نیشابور و چناران با صرفه جویی در گاز، در این روزها قطعی نداشتند.

 تنها راه عبور از بحران گاز همراهی مشترکان و صرفه جویی در مصرف گاز است و انتظار آن است که مشترکان گاز طبیعی با گرم کردن تنها یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی سایر اتاق ها در پایداری شبکه های گازرسانی مشارکت نمایند.

همچنین به دلایل ایمنی، وصل مجدد گاز مستلزم مراجعه حضوری ماموران امداد گاز به درب منازل است و از مشترکانی که دچار قطعی گاز شده اند تقاضا می شود با خودداری از دستکاری رگولاتور و تجهیزات گازرسانی با شماره امداد ۱۹۴ تماس بگیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول