اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات توزیع بارش‌های پیش‌ِ رو در کشور/ برف در تهران و یخبندان فردا در 24 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: صبح روز دوشنبه 26 دی در استان‌های غربی و مرکزی کشور یخبندان خواهیم داشت.

جزئیات توزیع بارش‌های پیش‌ِ رو در کشور/ برف در تهران و یخبندان فردا در 24 استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری‌ و برخی نقاط آذربایجان غربی و زنجان ادامه دارد.

وی گفت: از اواخر وقت امروز به‌تدریج در استان‌های البرز، تهران و قزوین هم بارش برف و باران،‌ وزش باد شدید موقت و کولاک برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در برخی نقاط استان‌‌‌‌‌های فارس، اصفهان، قم، ارتفاعات گیلان و مازندران و سمنان و پس از آن خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی نیز بارش برف و باران، کولاک برف و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این دو روز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان، ایلام، مرکزی، همدان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری است.

ضیائیان با بیان اینکه امروز و فردا در جزایر واقع در شمال و مرکز خلیج‌فارس بارندگی و رعدوبرق داریم، اظهار داشت: صبح روز دوشنبه 26 دی در استان‌های غربی و مرکزی کشور یخبندان خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه 7 دی در استان‌‌‌‌‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، و سیستان و بلوچستان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده 25 دی، ابری در برخی ساعات با بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 2 درجه بالای صفر و 3 درجه زیر صفر خواهد بود و روز دوشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان‌ و اردبیل با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: فردا در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر خواهد بود که شامل مشهد، گرگان،‌کرمانشاه، کرمان،‌کرج، قم، قزوین، یاسوج، یزد، همدان، شهرکرد، سنندج، سمنان، ساری، زنجان، زاهدان، تهران، تبریز، بیرجند، بجنورد، اصفهان، ارومیه، اراک و اردبیل خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به برودت هوا در اغلب شهرها، مردم حتما در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا گاز به همه استان‌های کشور برسد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/ ت 11

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول