اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سفر زمینی و هوایی عتبات در ماه رجب چقدر خرج برمی‌دارد؟

سفر زیارتی عتبات به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است که هزینه هوایی این سفرها در بهمن‌ماه با توجه به هم‌زمانی با ماه رجب افزایش یافته است.

سفر زمینی و هوایی عتبات در ماه رجب چقدر خرج برمی‌دارد؟

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، زیارت امام حسین علیه السلام در ماه رجب در روایات سفارش شده است و به همین دلیل هم در این ماه پیش‌بینی می‌شود تا متقاضیان سفر زیارتی عتبات بیش از سایر ایام باشند.

ثبت‌نام سفر عتبات در ماه رجب آغاز شده است و متقاضیان زیارت می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجاز حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

حرم امام حسین (ع)

البته با توجه به مناسبتی بودن سفر عتبات در دور جدید اعزام‌ها، هزینه سفر عتبات حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ به طوری که سفر هوایی عتبات که در ماه‌های اخیر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، به ۱۱ میلیون و ۴۵۰ تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین سفر زمینی عتبات از ۶ میلیون و ۵۰۰ تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن‌ماه است که این مبلغ تا پایان ماه جاری ۲۰ درصد ارزان‌تر و حدود ۶ میلیون تومان است.

تفاوت هزینه سفرهای زیارتی به عتبات در اسکان زائران است و متفاوت بودن هتل‌ها موجب تغییر هزینه این سفر معنوی می‌شود. در حالی که با توجه به فعالیت آشپزخانه مرکزی، غذای زائران به صورت هماهنگ طبخ و توزیع می‌شود.

به گزارش فارس، سفر زیارتی به عتبات از سال گذشته به شیوه نوین در حال اجراست و دفاتر زیارتی مسؤولیت اعزام زائران را بر عهده گرفته‌اند که البته برخی از دفاتر با توجه به نوسان نرخ دلار و ضررهای سنگین، در ماه‌های گذشته فعالیت خود را کاهش داده‌اند و برخی هم دیگر اعزامی به عتبات ندارند. اکنون تعداد دفاتر فعال در هر شهر که اقدام به اعزام زائران می‌کنند، بسیار محدود هستند. با این وجود، سفر زمینی و هوایی عتبات در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند با دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

پایان پیام/ ت 9

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول