اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تجزیه و تحلیل اقدامات دفاعی و امنیتی در نشست شورای امنیت ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان گفت: تامین حق حاکمیت دولتی، امنیت مرزها و تمامیت ارضی ازبکستان وظیفه مقدس ما در قبال تاریخ و نسل‌های آینده است.

تجزیه و تحلیل اقدامات دفاعی و امنیتی در نشست شورای امنیت ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست شورای امنیت گفت: تامین حق حاکمیت دولتی، مصونیت مرزها و تمامیت ارضی ازبکستان وظیفه مقدس ما در قبال تاریخ و نسل‌های آینده است.

نشست شورای امنیت در مرکز مدیریت دفاع ملی به ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، فرمانده کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این نشست اعضای شورای امنیت، ستاد فرماندهی نیروهای مسلح، روسای بخش‌های مدیریتی- نظامی، نمایندگان سازمان‌های دولتی و اجتماعی حضور داشتند.

در این نشست اقدامات انجام شده در سال 2022 میلادی در تقویت دفاع و امنیت این کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

تاکید شد که در سال گذشته اقدامات تکمیل سیستم مدیریت نیروهای مسلح، افزایش آمادگی جنگی و روحیه نیروها، تجهیز یگان‌ها با سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مدرن ادامه یافت.

سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی تمامی ساختارهای نیروی در فرآیند مدیریت نیروهای مسلح به طور پیگیرانه استفاده می‌شود. اقداماتی مبنی بر تکامل سیستم حفاظت و حمایت از مرزهای دولتی، تامین امنیت اجتماعی به طور منظم انجام و از تجربیات مثبت ارتش‌های خارجی در سازمان‌های مدیریت نیروهای مسلح و سیستم آموزش مشترک نیروها بهره برداری می‌شود.

در این نشست همچنین خاطرنشان شد که در شرایط رویارویی‌های پرتنش ژئوپلیتیک کنونی مشکلات در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیت اطلاع رسانی و سایر حوزه‌ها تشدید می‌شود. اوضاع دشوار بین المللی، افزایش ستیزه جویی‌ها و تهدیدات امنیت در آسیای مرکزی مشاهده می‌شود.

میرضیایف همچنین گفت: ما باید همه این شرایط را در نظر بگیریم تا مهمترین ثروت خود - زندگی مسالمت آمیز را حفظ، رفاه مردم خود را تامین و برنامه‌های خود برای آینده را تعیین کنیم. در هر شرایطی ما موظف به تامین حق حاکمیت دولتی، مصونیت مرزها و تمامیت ارضی ازبکستان هستیم. این یک وظیفه مقدس ما در قبال تاریخ و نسل‌های آینده است.

در این نشست اعضای شورای امنیت، روسای بخش‌های نظامی-مدیریتی نیز سخنرانی کردند. اقداماتی برای تحکیم بیش از پیش آمادگی جنگی ازبکستان تعیین شد.

رئیس جمهور ازبکستان در پایان سخنرانی خود سی و یکمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح ازبکستان و روز مدافعان میهن را به همه نظامیان و مردم این کشور تبریک گفت.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول