اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وکیل باید تا پای جان از حق و عدالت دفاع کند/ لزوم شفافیت در عقد قراردادها

معاون دادگستری لرستان گفت: وکیل باید دنبال تمییز حق از باطل باشد و تا پای جان از حق دفاع کنند.

وکیل باید تا پای جان از حق و عدالت دفاع کند/ لزوم شفافیت در عقد قراردادها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بیژن دارایی عصر امروز در مراسم مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلا قوه قضاییه لرستان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: وکالت یکی از صفات و اسماء الهی بوده که در آیات بسیاری از قرآن از آن یاد شده است، در این کتاب آسمانی از وکالت به عنوان یاری دادن و دفاع از مظلوم، عقد ولایت، و عقد سرپرستی یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو و با توجه به قداست وکالت، وظایف وکلا بسیار است و باید در این عرصه در مقام احقاق حق و عدالت گام بردارند.

معاون پیشگیری دادگستری لرستان با بیان اینکه در امر وکالت آسیب‌هایی وجود دارد، افزود: حرفه وکالت اگرچه با سختی و مشکلاتی همراه است، اما با توکل بر خدا و صداقت در گفتار و رفتار می‌توان از موانع دشوار عبور کرد.

دارایی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه وکالت به عنوان یکی از موازین حقوق مدنی و بشری از اهمیت بالایی برخوردار شد، به تبع به این حرفه در لرستان نیز توجه ویژه‌ای شد.

وی، جایگاه امروز وکالت را از معیارها و موازین حقوق بشری خواند و افزود: در مجموعه دادگستری لرستان نیز به حرفه وکالت نگاه خاص و حمایتی می‌شود.

معاون دادگستری لرستان با بیان اینکه این مجموعه جایگاه وکیل را به عنوان بازوان عدالت دانسته و تعامل خوبی بین وکیل، وکالت و دادگستری وجود دارد.

دارایی با اشاره به ادامه اقدامات انجام شده در راستای آموزش وکلا، تصریح کرد: برخورد احترام آمیز با وکلا ، برگزاری جلسات تعاملی و آشنایی با آخرین اصلاحیات قانونی از مصدایقی است که نشان دهنده اهمیت ویژه وکالت برای دادگستری است.

وی با تاکید بر اینکه وکیل باید دنبال تمییز حق از باطل بوده و تا پای جان از حق دفاع کند، افزود: شفاف بودن قرار دادها، رعایت شئون اسلامی، شیوه ارتباط با دادگاه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه وکلا قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول