اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تبدیل کتابخانه‌های سمنان به پاتوق فرهنگی و اجتماعی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کتابخانه‌های استان سمنان به مرکز و پاتوق فرهنگی و اجتماعی تبدیل ‌شده و خدمات متعدد و متنوعی را حول محور کتاب و کتابخانه ارائه می‌دهد.

تبدیل کتابخانه‌های سمنان به پاتوق فرهنگی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در جلسه‌ بررسی تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، با تأکید به اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی، به اولین و بزرگ‌ترین معجزه پیامبر اکرم (ص) که همان کتاب آسمانی است، اشاره کرد.

وی افزود: رهبر عزیز انقلاب اسلامی بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌خوانان و کتاب‌دانان حال حاضر کشور جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی به گزارشی از وضع شبکه کتابخانه‌های عمومی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: بیش از 40 نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی استان در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان کرد: ارائه مجموعه خدمات متنوع از بخش کودک، بخش دیداری- شنیداری، اتاق بازی، اتاق علم، خدمات مبتنی بر وب، پایگاه‌های اطلاعاتی تا امکان توسعه مشاغل خانگی، یک مجتمع فرهنگی- اجتماعی را با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی شکل می‌دهد که وظیفه ارائه خدمت به مردم را بر عهده دارند.

طاهریان یادآور شد: اساس کارکرد کتابخانه‌ها در دنیا و در ایران تغییر کرده است و آن تصوری که از کتابخانه به‌عنوان یک محیطی که در آن صرفاً امانت کتاب اتفاق می‌افتد یا با سالن مطالعه تعریف می‌شود، تغییر کرده است و امروز خدمات متعدد و متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا، حرکت به سمت تنوع خدمت در کتابخانه‌ها آغازشده و کتابخانه به یک مرکز و پاتوق فرهنگی و اجتماعی تبدیل ‌شده که خدمات متعدد و متنوعی را حول محور کتاب و کتابخانه ارائه می‌دهد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول