اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه لبنان: برای استفاده از کمک‌های ایران با فشارهای خارجی مواجه هستیم

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه بیروت بر ثبات ایران تأکید دارد، گفت که این کشور برای استفاده از کمک‌های ایران با فشارها و موانع خارجی مواجه است.

وزیر خارجه لبنان: برای استفاده از کمک‌های ایران با فشارهای خارجی مواجه هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان، ظهر امروز (جمعه)، در کنفرانس مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در بیروت حاضر شد.

طبق گزارش وبگاه «النشره»، وزیر خارجه لبنان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در خصوص مسائل مختلفی گفت‌وگو کردیم و من از او (وزیر خارجه ایران) شنیدم که ایران بر ثبات لبنان و اهمیت موفقیت این کشور در انتخاب رئیس‌جمهور مصر است.»

عبدالله بوحبیب اضافه کرد: «ما درباره وضعیت ایران گفت‌و‌گو کردیم و من بیان کردم که لبنان بر ثبات ایران تأکید دارد و اساسا این کشور مداخله در امور داخلی کشورها را مردود می‌داند.»

بوحبیب همچنین با اشاره به اینکه دیدگاه‌های ایران و لبنان در خصوص کابینه جدید تل‌آویو مطابق با یکدیگر است، اظهار داشت: «ما ورود وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کردیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که مسئولیت خود را در جلوگیری از تداوم تعرض‌های اسرائیل به مسجد الاقصی برعهده بگیرد.»

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران بیان کرد: «تلاش‌های جدید برای استفاده از کمک‌های ایران در جریان است؛ اما موانع و فشار خارجی وجود دارد. با این حال این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.»

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت رسمی همتای لبنانی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور شب گذشته وارد بیروت شده است، پیش از ظهر امروز (جمعه) ۲۳ دی ماه با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی این سمت است. رئیس دستگاه دیپلماسی مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری به بیروت داشت و فروردین سال جاری نیز برای دومین بار به لبنان سفر کرد. 

برخی رسانه‌های لبنانی پیش از این از سفر امیرعبداللهیان به لبنان خبر داده بودند. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه نیز به‌تازگی اعلام کرد که امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در مسکو با «سرگئی لاوروف» دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اهم خبر داد که که روز سه‌شنبه با امیرعبداللهیان دیدار خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول