اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با سفرای قرقیزستان، ایتالیا و قطر

رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با سفرای ایتالیا، قطر و قرقیزستان، بر توسعه روابط با این کشورها تأکید کرد.

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با سفرای قرقیزستان، ایتالیا و قطر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «عزیز بیک مادماروف»، سفیر جدید قرقیزستان در این کشور دیدار و استوارنامه وی را دریافت کرد.

بردی محمداف انتصاب سفیر قرقیزستان را تبریک گفت و برای وی در تقویت بیشتر گفت‌گوهای سازنده ترکمنستان و قرقیزستان آرزوی موفقیت کرد.

 در این دیدار خاطرنشان شد که همکاری‌های مثمر ثمر در حوزه تجاری و اقتصادی، حمل‌ونقل، زیرساخت‌های حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و همچنین در حوزه‌های علمی و آموزشی، فرهنگ، ورزش و گردشگری در حال افزایش است و  در زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی، اهمیت کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و بشردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین «لوئیجی فراری» سفیر جدیدایتالیا در این کشور را پذیرفت و استوارنامه وی را دریافت کرد.

 این دیپلمات ضمن تبریک صمیمانه«سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور کشورش، تصریح کرد که توسعه یک مشارکت بلندمدت با ترکمنستان در حال توسعه پویا به طور کامل مطابق با استراتژی سیاست خارجی ترکمنستان است.

در این دیدار عنوان شد که روابط ترکمنستان و ایتالیا هم بر مبنای دوجانبه و هم چندجانبه و در درجه اول در چارچوب سازمان‌ها و ساختارهای معتبر بین المللی با موفقیت در حال توسعه است.

خاطرنشان شد که ایتالیا سال‌ها شریک تجاری مهم ترکمنستان در فضای اروپا بوده است که در آن بر نقش ویژه بخش خصوصی تاکید شده است.

رئیس جمهور ترکمنستان با در نظر گرفتن تنوع بخشی به اقتصاد کشور، از طرف ایتالیایی خواست تا پروژه‌های بزرگ ملی و بین المللی را در بخش‌های سوخت و انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و نساجی به طور مشترک اجرا کنند.

محمداف همچنین استوارنامه «حماده بن رشیده بن حماده العازبی»، سفیر جدید دولت قطر در این کشور را دریافت کرد.

در این دیدار خاطرنشان شد: افتتاح دفتر دیپلماتیک ترکمنستان در شهر دوحه، انگیزه جدیدی به همکاری‌های موثر و بلندمدت بین کشورها خواهد داد.

در این دیدار، طرفین بر اهمیت پیشنهادها و ابتکارات مهم ارائه شده با هدف تضمین صلح، امنیت و توسعه پایدار جهانی تاکید کردند.

در این دیدار، بر همکاری در زمینه  مجتمع سوخت و انرژی، تجارت، سرمایه گذاری، حمل و نقل و ارتباطات، صنایع شیمیایی و نساجی، کشاورزی، بهداشت و درمان و فناوری‌های پیشرفته از جمله زمینه‌های امیدوار کننده تاکید شد.

پایان پیام/ح/ ت 53

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول