اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: کی‌یف هنوز برای صلح آماده نیست

سفیر روسیه در آنکارا با بیان اینکه اوکراین به‌دنبال ممنوع کردن قانونی مذاکره با مسکو است، گفت مقام‌های کی‌یف خواهان تداوم جنگ هستند.

دیپلمات روس: کی‌یف هنوز برای صلح آماده نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکسی یرخوف» سفیر روسیه در ترکیه امروز (جمعه) گفت که دولت اوکراین هنوز برای صلح و پایان درگیری‌ها با مسکو آماده نشده است.

یرخوف در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه‌ای توضیح داد: «کی‌یف اکنون برای صلح آماده نیست و همچنان به ارائه شروط مختلف برای شروع مذاکرات ادامه می‌دهد. آنها حتی تلاش می‌کنند امکان مذاکره را ذیل قانون ممنوع کند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه روسیه در روز کریسمس آتش‌بسی را به نشانه حسن نیت اعلام کرد، اظهار داشت: «ولی اوکراین با گلوله‌باران و سرکشی [از آتش‌بس] به این امر پاسخ داد. ما یک بار دیگر متقاعد شدیم کسانی که در کی‌یف قدرت دارند، خواهان جنگ هستند».

این دیپلمات روس همچنین تاکید کرد که ادامه درگیری و جنگ، یک «سیاه‌بختی» مشترک برای مردم روسیه و اوکراین است.

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه تسلیحات غربی و پرسنل خارجی ورودی به اوکراین هدف قانونی روسیه هستند، توضیح داد: «ورود سلاح‌های غربی ارائه شده به اوکراین، باعث شده این کشور حقیقتا به بازار سیاه تبدیل شود». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول