اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

معاون رئیس جمهور: واحدهای صنعتی فاقد مجوز پلمب می‌شوند/ با هیچ متخلفی مماشات نمی کنیم

معاون رییس جمهور رعایت قوانین محیط زیستی را توسط واحدهای صنعتی ضروری دانست و گفت: هرگونه صنعت فاقد مجوز محیط زیستی پلمب می‌شود و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت .

معاون رئیس جمهور: واحدهای صنعتی فاقد مجوز پلمب می‌شوند/ با هیچ متخلفی مماشات نمی کنیم

 به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی سلاجقه در روز دوم دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به این استان، صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان اشکذر حاضر شد و اظهار کرد: رعایت قوانین محیط زیستی به دلیل اهمیت و حساسیت در این امر برهمگان لازم است.

وی با بیان این که به هیچ عنوان اجازه فعالیت به واحدهایی بدون مجوز نخواهیم داد، افزود: هرگونه صنعت فاقد مجوز محیط زیستی پلمب می‌شود و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: آلایندگی تجمیعی و ترکیبی باعث بروز مشکلات زیست محیطی و آسیب به مردم مناطق حاشیه اینگونه واحدها خواهد شد.

سلاجقه ایجاد محیط زیست پایدار را از راهبرد اصلی دولت سیزدهم دانست و بیان کرد:‌ صنایع می‌توانند در محل‌هایی که محیط زیست تعیین کند مستقر شوند تا کمترین آسیب به مردم و بیشترین بازدهی را از نظر اشتغال برای استان و کشور داشته باشند.

معاون رئیس جمهور آلایندگی فرهنگی  را از جمله عوارض توسعه صنعتی عنوان و تصریح کرد: باید مجوزهایی مرتبط با هزینه های زیست محیطی، شهری، فرهنگی را کسب کند.

سلاجقه ادامه داد: توان و آستانه استان یزد محدود است و منابع آبی محدودی را دارد و باید تلاش کنیم تا استان یزد مثل سایر کلان شهرها نشود و از الان به فکر پیشگیری باشیم تا در آینده مشکلات زیست محیطی را در این استان شاهد نباشیم.

وی افزود: مردم استان یزد از گذشته تاکنون با محیط زیست هم زیستی مسالمت آمیز داشته و دارند و در کنفرانس بین المللی پکن از قنات به عنوان پیشرفته ترین تکنولوژی استحصال آب در عصر حاضر یاد شده و ما در استان یزد قنات زارچ را داریم که تمدن، برخورد خردمندانه مردم ایران با آب و مدیریت مردم منطقه را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در استان های فلات مرکزی ایران، انسان خود را با طبیعت وفق داده نه اینکه طبیعت را مجبور کند تا با شرایط انسان خود را وفق دهد.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول