اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بیش از ۴۸۰۰هکتار اراضی تصرف شده در خوزستان به دولت اعاده شد

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۴۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

بیش از ۴۸۰۰هکتار اراضی تصرف شده در خوزستان به دولت اعاده شد

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر نظارت بیشتر مدیران در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و رصد مستمر این اراضی در راستای جلوگیری از تجاوز و تعرض به عرصه‌های متعلق به بیت‌المالدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۴۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پیشرفت ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی افزود: اولین وظیفه دستگاه‌های متولی در این زمینه، اجرای اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرف، تجاوز و تخریب اراضی ملی و دولتی است و چنانچه این اقدامات به موقع انجام نشود، در گام بعدی باید در چارچوب قانون به صورت قاطع و اثرگذار با متخلفین برخورد شود.

دهقانی عنوان کرد: عدم نظارت صحیح، سهل‌انگاری، عدم توجه و حضور به موقع و گشت‌زنی‌ در اراضی و هرگونه ترک فعل در مدیریت این منابع که به صورت امانت در دست مدیران است، قابل پذیرش نیست ومورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در همین مدت ۲۶۴ مورد قلع و قمع نیز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام صادره صورت گرفت و ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز نیز مسلوب المنفعه شد. همچنین با تشکیل ۱۹ فقره پرونده در حوزه تخریب محیط زیست و برخورد با متخلفان، ۹۷ هکتار از این اراضی نیز به دولت اعاده شد.
رییس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و مقابله با روند تخریب باغ‌ها نیز ۱۵ فقره پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات تشکیل و ۱۹ هزار و ۲۰۰ متر از این اراضی به وضع سابق برگشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول